ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部
  3. 30号

外国語の語彙習得におけるキーワード法の有効性

https://doi.org/10.15027/27162
https://doi.org/10.15027/27162
a09ac7f2-e6a0-4bd5-bbea-5a0b693c0d3f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_30_191.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_30_191.pdf (355.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 外国語の語彙習得におけるキーワード法の有効性
言語 ja
タイトル
タイトル Effectiveness of the keyword method for learning a foreign language vocabulary
言語 en
作成者 田頭, 穂積

× 田頭, 穂積

ja 田頭, 穂積

en Tagashira, Hozumi

Search repository
森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 mediation
主題
主題Scheme Other
主題 imagery
主題
主題Scheme Other
主題 interference
主題
主題Scheme Other
主題 retention
主題
主題Scheme Other
主題 keyword method
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The experiment reported here evaluated the effectiveness of the mnemonic keyword method for foreign word acquisition. Of major concern was the effectiveness of the method for decreasing the interference effect. The experiment compared the imagery- or sentence-keyword method with an unconstrained control procedure using a Spanish vocabulary. Even in the interference paradigm the keyword method proved superior to the control condition. A closer analysis of the data revealed that the association strength of the stimulus terms had a more powerful effect, while the imagery value of the response terms did not affect performance. The results were interpreted as showing that the keyword method facilitated elaborate processing, regardless of whether imagery or verbal encoding was emphasized in the instruction.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27162
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8705
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213359
開始ページ
開始ページ 191
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1

号 30, p. 191-196, 発行日 1982-03-30
旧ID 27162
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:15:50.879908
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3