WEKO3
アイテム
外国語の語彙習得におけるキーワード法の有効性
https://doi.org/10.15027/27162
https://doi.org/10.15027/27162a09ac7f2-e6a0-4bd5-bbea-5a0b693c0d3f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 外国語の語彙習得におけるキーワード法の有効性 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Effectiveness of the keyword method for learning a foreign language vocabulary | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
田頭, 穂積
× 田頭, 穂積
× 森, 敏昭
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | mediation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | imagery | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | interference | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | retention | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | keyword method | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The experiment reported here evaluated the effectiveness of the mnemonic keyword method for foreign word acquisition. Of major concern was the effectiveness of the method for decreasing the interference effect. The experiment compared the imagery- or sentence-keyword method with an unconstrained control procedure using a Spanish vocabulary. Even in the interference paradigm the keyword method proved superior to the control condition. A closer analysis of the data revealed that the association strength of the stimulus terms had a more powerful effect, while the imagery value of the response terms did not affect performance. The results were interpreted as showing that the keyword method facilitated elaborate processing, regardless of whether imagery or verbal encoding was emphasized in the instruction. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/27162 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0440-8705 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00213359 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 191 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1 号 30, p. 191-196, 発行日 1982-03-30 |
|||||||||||||
旧ID | 27162 |