ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 27号

英語スピーキングクラスにおけるテクノロジー活用に関する調査

https://doi.org/10.15027/54911
https://doi.org/10.15027/54911
bd3d551b-4a05-441a-b5fb-80c5a89dc70c
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_27_29.pdf h-gaikokugokenkyu_27_29.pdf (454.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-02-19
タイトル
タイトル Exploring the Impact of Technology Decisions in English Language Speaking Courses
言語 en
タイトル
タイトル 英語スピーキングクラスにおけるテクノロジー活用に関する調査
言語 ja
作成者 TANABE, Julia

× TANABE, Julia

en TANABE, Julia

Search repository
DAVIES, Walter

× DAVIES, Walter

en DAVIES, Walter

Search repository
FRASER, Simon

× FRASER, Simon

en FRASER, Simon

Search repository
HOUGHAM, Daniel

× HOUGHAM, Daniel

en HOUGHAM, Daniel

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2024 広島大学外国語教育研究センター
内容記述
内容記述 In the academic year starting in April 2023, language teachers at Hiroshima University had a variety of options available in the way that they delivered courses. An important decision was whether to teach classes through videoconferencing software (Zoom) or to teach in person in a classroom. Another decision to be made was how and when to use the university’s learning management system (LMS), Moodle, in relation to the classes. In this article, we summarize the way that we taught our 16-week English language courses to students in the first half of the 2023 academic year and analyze students’ responses to the use of the LMS and videoconferencing. All the authors used the same core materials in the form of a textbook and LMS tasks connected to it. However, the means of delivery ranged from a fully online course using the LMS and Zoom to mixed courses involving some videoconferencing classes and some in-person classes. In relation to the findings, all the authors continued to use the technology that they used during the COVID-19 pandemic when they had delivered fully online courses. However, the way they used these technologies tended to vary. In addition, the results of the questionnaire survey indicate that as groups, students tend to support the decisions of their teacher. Also, one reason why they like videoconferencing classes is because they realize the importance of developing skills in online communication.
言語 en
内容記述
内容記述 2023年4月から始まる年度において,広島大学の語学教員は,授業の提供方法について多様な選択肢を用意していた。その中で重要なのは授業の実施方法であり,ビデオ会議ソフト(Zoom)を使用した遠隔授業か,教室での対面授業かというオプションである。また,大学の学習管理システム(LMS)であるMoodle を,いつ,どのように活用するかについても判断を下さなければならなかった。 本稿では,2023年度前期16週間の英語コースで学生を教えた方法をまとめ,LMS とビデオ会議の利用に対する学生の反応を分析する。すべての著者は,教科書とそれに関連するLMS 上の課題からなる同一の主教材を使用した。しかし,授業の実施方法は様々で,LMS とZoom を使用した完全なオンラインコースもあれば,ビデオ会議と対面授業を組み合わせた混合コースも存在した。 調査の結果,全ての著者がCOVID-19のパンデミック時の完全オンライン授業で採用していたものと同じシステムを使用していたことがわかったが,その活用方法は千差万別であった。また,学生は教員の決定を支持する傾向があることが見えてきた。学生がビデオ会議システムを利用した授業を好む理由のひとつに,オンライン・コミュニケーションのスキル習得の重要性に対する認識が挙げられる。
言語 ja
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54911
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 ja : 広島外国語教育研究
en : Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 27, p. 29-48, ページ数 20, 発行日 2024-03-01
旧ID 54911
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:48:06.610467
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3