ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 27号

TOEIC® ライティングテストを活用した教養英語ライティング科目の改善の方向性の探求

https://doi.org/10.15027/54909
https://doi.org/10.15027/54909
aa240f9e-99ae-44db-b381-777885e51a02
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_27_1.pdf h-gaikokugokenkyu_27_1.pdf (410.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-02-19
タイトル
タイトル Exploring Directions for Improving General English Writing Courses through the TOEIC® Writing Test
言語 en
タイトル
タイトル TOEIC® ライティングテストを活用した教養英語ライティング科目の改善の方向性の探求
言語 ja
作成者 AMANO, Shuichi

× AMANO, Shuichi

en AMANO, Shuichi

Search repository
HOUGHAM, Daniel

× HOUGHAM, Daniel

en HOUGHAM, Daniel

Search repository
HIGA, Marshall

× HIGA, Marshall

en HIGA, Marshall

Search repository
NAKAGAWA, Atsushi

× NAKAGAWA, Atsushi

en NAKAGAWA, Atsushi

Search repository
TAKAHASHI, Yuka

× TAKAHASHI, Yuka

en TAKAHASHI, Yuka

Search repository
FRASER, Simon

× FRASER, Simon

en FRASER, Simon

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2024 広島大学外国語教育研究センター
内容記述
内容記述 In this paper, we evaluate the efficacy of liberal arts English courses using the TOEIC® Writing Tests IP. The paper analyzes the outcomes of the TOEIC® Writing Test IP in 2022, contrasting these with the data from 2018 and 2019. The results in 2022, while having average scores close to those of 2019, exhibited less variability, indicating that instruction adapted necessary to a post-pandemic world has been achieved. This study is important in evaluating the current status and future challenges of writing instruction within these courses. The study lends support to the notion that proficiency tests can be valuable tools in liberal arts English courses, facilitating objective assessment and strategic enhancements in instructional methodologies, and thereby maintaining or enhancing students’ English proficiency. For example, in our situation, our analysis has led us to consider the needs of students with the highest levels of English, and whether there may be better ways of organizing courses to help such students improve their writing proficiency.
言語 en
内容記述
内容記述 本稿では,TOEIC® Writing Tests IP を用いて,リベラルアーツ英語コースの有効性を精査した。2022年におけるTOEIC® Writing Tests IP の結果を,2018年および2019年のデータと対比させながら丹念に描き出している。特に,2022年はCOVID-19の予防措置のため,Writing テストのみが実施された。2022年の結果は,2019年の結果に近い平均点ながら,変動が抑制されており,パンデミック後の指導に必要な適応の達成を示している。本研究は,これらのコースにおけるライティング指導の現状と今後の課題を評価する上で基礎となるものである。本研究は,習熟度テストがリベラルアーツの英語コースにおいて実に価値あるツールとして機能し,客観的な評価と指導方法の戦略的な強化を促進し,それによって学生の英語習熟度を維持または向上させる可能性があるという考え方を支持するものである。たとえば,私たちは分析から,最もレベルが高い学生たちのニーズを検討し,彼らがライティング能力を向上させるのに役立つ,よりよいコース編成についての検討の必要性を見出すことができた。
言語 ja
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54909
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 ja : 広島外国語教育研究
en : Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 27, p. 1-15, ページ数 15, 発行日 2024-03-01
旧ID 54909
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:47:46.806759
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3