ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 26号

ドイツ語初学者の発音習得に関する一考察 : アンケート調査を基に

https://doi.org/10.15027/53526
https://doi.org/10.15027/53526
f8cb868b-e42a-42ab-95be-ad1ecccc75a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_26_155.pdf h-gaikokugokenkyu_26_155.pdf (881.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ドイツ語初学者の発音習得に関する一考察 : アンケート調査を基に
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Pronunciation Acquisition of Beginners in German: Based on a Questionnaire Survey
言語 en
作成者 吉満, たか子

× 吉満, たか子

ja 吉満, たか子

en YOSHIMITSU, Takako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学外国語教育研究センター
内容記述
内容記述 In foreign language classes, it is essential to teach learners the rules of pronunciation and to master the relationship between pronunciation and spelling. However, the current situation is that very little emphasis is placed on pronunciation in German language education in Japan. Textbooks tend to ignore pronunciation. I know from experience that students who learn German well can pronounce words correctly, and students who cannot pronounce words well have also difficulty mastering vocabulary and grammar. This paper reports what students find difficult when learning German pronunciation and how they study based on a questionnaire survey. From the results of the questionnaire, it was found that some of the pronunciations that are characteristic of German continue to be difficult for learners to learn. About half of the students listen to audio materials when studying pronunciation. Students who feel that they have mastered pronunciation to some extent use audio materials to practice pronunciation. Students who are not good at pronunciation only listen to audio materials and do not practice much beyond that. However, they are positive about teachers correcting their pronunciation. They may find it difficult to learn independently and need support from teachers and classmates.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は日本学術振興会科学研究費補助金基盤研究(B)「複言語・多言語教育を視野に入れた初・中級学習者用8言語例文パラレルコーパスの開発」(20H01285, 研究代表者:岩崎克己)の研究成果の一部である。
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53526
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 155
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 26, p. 155-170, 発行日 2023-03-01
旧ID 53526
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:47:19.904707
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3