ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 25号

ウクライナと日本の「Hyflex Learning Model」に対する学生の認識。大学での言語学習に現実的な未来はあるのか?

https://doi.org/10.15027/51960
https://doi.org/10.15027/51960
a19566b9-3074-44e9-a3bf-e933f073d4f5
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_25_45.pdf h-gaikokugokenkyu_25_45.pdf (454.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Students’ Perceptions of the HyFlex Learning Model from Ukraine and Japan: A Realistic Future for University Language Learning?
言語 en
タイトル
タイトル ウクライナと日本の「Hyflex Learning Model」に対する学生の認識。大学での言語学習に現実的な未来はあるのか?
言語 ja
作成者 SELWOOD, Jaime

× SELWOOD, Jaime

en SELWOOD, Jaime

Search repository
NYKYTCHENKO, Kateryna

× NYKYTCHENKO, Kateryna

en NYKYTCHENKO, Kateryna

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学外国語教育研究センター
内容記述
内容記述 テクノロジーの新たな発展により,教育者や教育機関は,言語学習クラスが学習者にどのように提供されるかを改善する機会を常に得ています。この10年で,革新的でより柔軟なオンライン/トラディショナルな学習環境が生まれました。Hyflex learning と呼ばれるこのモデルでは,各生徒がクラスへの参加方法を,同期または非同期のいずれかを選択することができます。新型コロナウイルス感染症の世界的な大流行による教育への影響がいまだに続いている中,本研究では,特にHyflex 学習モデルに焦点を当てて,オンライン学習に対する学生の態度を探ることを目的としています。今回の研究は,日本の広島とウクライナのキエフにある2つの大学で行われた調査結果に基づいています。調査の結果,両国の学生はHyflex 学習モデルへの参加に肯定的な態度を示しました。
言語 ja
内容記述
内容記述 New developments in technology have challenged educators and educational institutions to implement changes that will continue to improve the delivery of language learning classes to their learners. Although traditional face-to-face modes of delivery still dominate the language-learning process, new ways to deliver content within a course structure are constantly being investigated. Since the turn of the 21st century one learning template that has gained traction as providing the potential for an innovative and flexible approach is the HyFlex learning model. This format allows learners and instructors to choose how they participate in a course, either synchronously or asynchronously. The HyFlex learning model creates a learning template where students who cannot attend face-to-face or scheduled classes, can still participate fully in the course, including interaction with their peers. Additionally, with the enduring effects of a global pandemic still having far reaching and long-term effects on the educational process, this study aimed to explore student attitudes towards language learning with a particular focus on the HyFlex learning model. The research presented is based upon initial findings from two universities, one in Hiroshima, Japan and the other in Kyiv, Ukraine. The survey found that students in both countries were open to participation in a HyFlex learning model.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51960
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 45
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 25, p. 45-59, 発行日 2022-03-01
旧ID 51960
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:43:43.788847
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3