ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 24号

非同期型オンライン授業における語彙学習の効果検証

https://doi.org/10.15027/50453
https://doi.org/10.15027/50453
9cec4965-4f83-4714-a99f-e4934cb4bb40
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_24_153.pdf h-gaikokugokenkyu_24_153.pdf (853.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 非同期型オンライン授業における語彙学習の効果検証
言語 ja
タイトル
タイトル Verifying the Effects of Vocabulary Learning in Unsynchronized Online Classes
言語 en
作成者 森田, 光宏

× 森田, 光宏

ja 森田, 光宏

en MORITA, Mitsuhiro

Search repository
草薙, 邦広

× 草薙, 邦広

ja 草薙, 邦広

en KUSANAGI, Kunihiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 広島大学外国語教育研究センター
内容記述
内容記述 All classes at Hiroshima University were conducted online from the first semester of the 2020 academic year in order to prevent the spread of a new type of corona infection. Even though a team of English teachers provided the same quality and quantity of English classes for students through unsynchronized (on-demand) online classes, it is necessary to verify their effects. Unlike in-person classes, students may not be as motivated to learn English in unsynchronized online classes, as they require individual and autonomous learning. This study compared the results of vocabulary tests of the 2020 Spring semester with those of 2018 and 2019. The vocabulary tests were administered at the beginning and end of each semester, every year, which enabled us to investigate the improvement of vocabulary knowledge during a semester. The results showed that students performed better this year, suggesting that the unsynchronized online classes this year were more effective than in-person classes over the last two years, as far as vocabulary knowledge is concerned. The final section discusses some factors related to the effects of unsynchronized online classes this year, and suggests areas for future research.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50453
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 153
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 24, p. 153-165, 発行日 2021-03-01
旧ID 50453
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:42:49.023748
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3