ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 22号

TOEIC S&Wテストを少人数クラスに統合した2年目のプログラムの評価

https://doi.org/10.15027/47082
https://doi.org/10.15027/47082
dc09d226-c152-4bbc-961e-73f251235123
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_22_45.pdf h-gaikokugokenkyu_22_45.pdf (292.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Evaluating the Second Year of a Program that Integrates TOEIC® Speaking and Writing with Small Group Classes
言語 en
タイトル
タイトル TOEIC S&Wテストを少人数クラスに統合した2年目のプログラムの評価
言語 ja
作成者 Uenishi, Koji

× Uenishi, Koji

en Uenishi, Koji

Search repository
Sakaue, Tatsuya

× Sakaue, Tatsuya

en Sakaue, Tatsuya

Search repository
Fraser, Simon

× Fraser, Simon

en Fraser, Simon

Search repository
Davies, Walter

× Davies, Walter

en Davies, Walter

Search repository
Lauer, Joe

× Lauer, Joe

en Lauer, Joe

Search repository
Selwood, Jaime

× Selwood, Jaime

en Selwood, Jaime

Search repository
Song, Katherine

× Song, Katherine

en Song, Katherine

Search repository
Morita, Mitsuhiro

× Morita, Mitsuhiro

en Morita, Mitsuhiro

Search repository
Kida, Shusaku

× Kida, Shusaku

en Kida, Shusaku

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2019 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本論文は,2年間連続で実施した少人数クラスで行われたTOEIC®S&W テストの調査研究の上に,更なる研究を行ったものである。HiSPECというプログラムは,各学部1 年時の英語力トップクラスの学生に対して提供されたもので,英語力向上の支援を目的としたものである。本論文の焦点は,HiSPECライティング授業に対する教師のフィードバック,アンケート調査に対する学生の反応,及びTOEIC®S&Wの結果である。 結果として,HiSPECライティング授業に関して,教師も学生も高い満足度があり,HiSPECライティング授業は学生にとって十分意味あるものであることがわかった。また,10月と1月の間にTOEICライティングスコアにかなりの向上が見られた。しかし,TOEICスピーキングに関しては,その向上は見られなかった。
言語 ja
内容記述
内容記述 This article builds upon previous research investigating the integration of the TOEIC® Speaking and Writing test with small group classes. The program, HiSPEC, is designed to raise the English abilities of first-year students with the best English skills in their respective faculties. The focus of the article is on teachers’ feedback to the 2017 HiSPEC Writing course, students’ responses to a questionnaire survey, and the students’ TOEIC® S&W test results. Our findings show that there was a high level of satisfaction for both teachers and students in relation to the HiSPEC Writing course, and that HiSPEC Writing classes were well-regarded by the students in terms of class size, class activities, and materials. Also, regarding the results of the TOEIC® Writing tests held at the beginning and end of the semester, considerable improvement was found in the students’ scores. However, with respect to TOEIC® Speaking test scores, no increase was found.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47082
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 45
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 22, p. 45-57, 発行日 2019-03-01
旧ID 47082
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:37:45.434013
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3