ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 21号

eポートフォリオシステムMaharaを用いた「広島大学英語Can-Doリスト」の活用

https://doi.org/10.15027/45305
https://doi.org/10.15027/45305
72b65744-ac3b-4615-8a8f-0dfe42234253
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_21_121.pdf h-gaikokugokenkyu_21_121.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル eポートフォリオシステムMaharaを用いた「広島大学英語Can-Doリスト」の活用
言語 ja
タイトル
タイトル Application of the “Hiroshima University English Can-Do List" in the e-portfolio System Mahara
言語 en
作成者 鬼田, 崇作

× 鬼田, 崇作

ja 鬼田, 崇作

en Kida, Shusaku

Search repository
榎田, 一路

× 榎田, 一路

ja 榎田, 一路

en Enokida, Kazumichi

Search repository
上西, 幸治

× 上西, 幸治

ja 上西, 幸治

en Uenishi, Koji

Search repository
草薙, 邦広

× 草薙, 邦広

ja 草薙, 邦広

en Kusanagi, Kunihiro

Search repository
阪上, 辰也

× 阪上, 辰也

ja 阪上, 辰也

en Sakaue, Tatsuya

Search repository
田北, 冬子

× 田北, 冬子

ja 田北, 冬子

en Takita, Fuyuko

Search repository
達川, 奎三

× 達川, 奎三

ja 達川, 奎三

en Tatsukawa, Keiso

Search repository
森田, 光宏

× 森田, 光宏

ja 森田, 光宏

en Morita, Mitsuhiro

Search repository
吉川, りさ

× 吉川, りさ

ja 吉川, りさ

en Yoshikawa, Lisa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This report describes the application of the “Hiroshima University English Can-Do List" through an open-source e-portfolio system called “Mahara". In 2016, the Institute for Foreign Language Research and Education at Hiroshima University developed the can-do list, which was based on a questionnaire made by the Institute for International Business Communication. It includes can-do statements not only in the so-called four English skills (reading, listening, speaking, and writing) but also in two additional areas (interaction and function). The developed can-do list was implemented in the e-portfolio system as an attempt to evaluate students’ English proficiencies and to set their learning goals. In this system, each student inputs his/her current TOEIC score, and then selects can-do statements which s/he would like to achieve. The system then shows a target TOEIC score which s/he should get in order to achieve the learning goal, and suggests learning contents for it. This paper reports on the first trial of the system administered to undergraduate students at Hiroshima University, and shows their reactions. Future directions for utilization of the can-do list and the Mahara system are also discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/45305
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 121
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 21, p. 121-135, 発行日 2018-03-01
旧ID 45305
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:36:07.134281
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3