ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 20号

日本人英語学習者の読解習慣と情意要因に関する実態調査 : 勉学以外の活字接触度と英文読解への態度を焦点に

https://doi.org/10.15027/42628
https://doi.org/10.15027/42628
fd5a8e2e-c37f-489a-af0a-a690ae1da9e4
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_20_273.pdf h-gaikokugokenkyu_20_273.pdf (545.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本人英語学習者の読解習慣と情意要因に関する実態調査 : 勉学以外の活字接触度と英文読解への態度を焦点に
言語 ja
タイトル
タイトル The Relationship between Habitual Reading Behavior and Affective Domains : Out-of-School Reading Amount and Reading Attitude
言語 en
作成者 吉川, りさ

× 吉川, りさ

ja 吉川, りさ

en Yoshikawa, Lisa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper reports a survey on the type and frequency of L2-English written input that the Japanese university EFL students usually obtain outside class, as well as on their attitude to L2-English reading. Exposure to L2-English input outside class is motivated by affective factors, such as motivation and attitude, which consequently contribute to reading development (El-Khechen, Ferdinand, Steninmayr, & McElvany, 2016; Guthrie, Wigfield, Metsala, & Cox, 1999). The present survey aims to discover what they (do not) read, why they (do not) read, and what is behind their reading behavior. A total of 249 Japanese university EFL students answered 11-item questionnaires. Some measured the habitual reading behavior regarding books for pleasure, newspapers, contacting and information gathering on social network services and the Internet, and the other measured the affective attitude to L2-English reading as well as to four language skills regarding self-efficacy, interest, and learning value. The results revealed that the students do not usually obtain English-written input other than in the classroom, possibly due to their relatively high self-efficacy and lack of interest in reading and of learning value compared with the other learning skills (i.e., speaking and listening).
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42628
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 273
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 20, p. 273-284, 発行日 2017-03-01
旧ID 42628
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:34:27.454813
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3