ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 20号

「スーパー・グローバル大学創生支援事業」下における学部構成員の学術英語に対する自己効力感の調査 : ラッシュ(Rasch, G.)の方法論を用いた学部構成員のための段階的な課題設定

https://doi.org/10.15027/42620
https://doi.org/10.15027/42620
70584b83-c349-4865-8186-4f2b42c55995
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_20_157.pdf h-gaikokugokenkyu_20_157.pdf (609.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Measuring Faculty EAP Self-Efficacy for Super Global Purposes : Using Rasch to Establish a Hierarchy of Faculty Developmental Needs
言語 en
タイトル
タイトル 「スーパー・グローバル大学創生支援事業」下における学部構成員の学術英語に対する自己効力感の調査 : ラッシュ(Rasch, G.)の方法論を用いた学部構成員のための段階的な課題設定
言語 ja
作成者 Sponseller, Aaron C.

× Sponseller, Aaron C.

en Sponseller, Aaron C.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 文部科学省が創設した「スーパー・グローバル大学創生支援事業」のもと,各大学はこれまで行ってきた大学のグローバル化のための方策や取り組みを,より高い目標へと転換する必要に迫られている。これまで,各大学において実施されてきたグローバル化を目指すための主要な取り組みは,留学生や外国人教員の増員,英語による授業の開講,教員や大学院生による国際学会発表や海外の学会誌への投稿の奨励などであった。本研究では,日本のある主要大学の一学部において,大学のグローバル化を図る手段として実施された,学部構成員の学術英語に対する自己効力感の調査について述べる。調査では,ラッシュ(Rasch, G.)の方法論を用いて学部構成員の学術英語能力に関する喫緊の課題を特定し,学部は,その結果に基づいて一連のワークショップの企画に着手した。本研究で提示した調査結果は,何をもって学部構成員が学術英語を使える/使えないと判断したかという点を含め,調査の過程と方法の両面において限界性を持つ。また,大学全体を対象として同じ調査を展開する場合にも,改良する余地を残すと思われる。
言語 ja
内容記述
内容記述 Upon attaining the Japanese Ministry of Education, Culture, Science, and Technology’s (MEXT) designation of the so-called “Super Global" university status, universities must necessarily shift their focus from merely setting aggressive goals to the actual implementation of policies and practices which will move them toward meeting those lofty goals. In many cases a significant portion of the benchmarks these universities are aiming to reach involve increasing the enrollment of foreign students, the number of foreign faculty, the courses taught in English, and the frequency with which their faculty and students present at international conferences and publish in international journals. The following research illustrates how one department at a major research university in Japan has taken the initial steps in this direction by developing and distributing a brief survey exploring faculty members’ feelings of self-efficacy in English for academic purposes (EAP). By employing a Rasch-based analysis to validate the items on that survey, the department was then able to begin taking the initial steps towards meeting their Super Global goals by designing a series of workshops targeting the academic English skills identified by the faculty as most critically needed. The focus of the research presented here, however, is limited to a discussion of the challenges involved in the process of designing and validating an instrument capable of quickly measuring what faculty members believe they can and cannot do academically in English. Possible improvements for the next iteration of this instrument, which may be deployed across the entire university, are also included.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42620
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 157
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 20, p. 157-168, 発行日 2017-03-01
旧ID 42620
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:33:16.729314
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3