WEKO3
アイテム
オーストリアの大学における入門・オリエンテーション段階の評価 : 学生側の評価を中心に
https://doi.org/10.15027/39678
https://doi.org/10.15027/39678ef4c8b69-24f6-4a69-9405-647a8c6c1e76
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | オーストリアの大学における入門・オリエンテーション段階の評価 : 学生側の評価を中心に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Evaluation of the Orientation Phase for First-year Students at Universities in Austria | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
吉満, たか子
× 吉満, たか子
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2016 広島大学外国語教育研究センター | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Austrian universities underwent monumental changes in recent years when “the Bologna Process" was adopted. For example, since October 2011 Austrian universities have implemented the StEOP (Studieneingangs- und Orientierungsphase), which was developed to give first-year students an overview of their studies and to avoid mismatches between university majors and students. (See Yoshimitsu, 2014, for details.) In March 2015, the first evaluation of StEOP was published. In the current paper, the results of the evaluation, especially from the perspective of students, are introduced. It was found that 38% of the students regard the StEOP as a major burden, and 39% consider it to be a waste of time. But at the same time, it is a fact that there are very small numbers of students who have failed the StEOP tests and therefore cannot continue to study at universities. This situation has brought about another problem: the so-called “No-Show Students," who matriculate, but attend no examinations. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 本稿は広島大学総合科学部教養教育開発研究プロジェクトによる研究成果の一部である。 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学外国語教育研究センター | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/39678 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1347-0892 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11424332 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 181 | |||||||||
書誌情報 |
広島外国語教育研究 Hiroshima Studies in Language and Language Education 号 19, p. 181-193, 発行日 2016-03-01 |
|||||||||
旧ID | 39678 |