ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 19号

オーストリアの大学における入門・オリエンテーション段階の評価 : 学生側の評価を中心に

https://doi.org/10.15027/39678
https://doi.org/10.15027/39678
ef4c8b69-24f6-4a69-9405-647a8c6c1e76
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_19_181.pdf h-gaikokugokenkyu_19_181.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル オーストリアの大学における入門・オリエンテーション段階の評価 : 学生側の評価を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Evaluation of the Orientation Phase for First-year Students at Universities in Austria
言語 en
作成者 吉満, たか子

× 吉満, たか子

ja 吉満, たか子

en Yoshimitsu, Takako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Austrian universities underwent monumental changes in recent years when “the Bologna Process" was adopted. For example, since October 2011 Austrian universities have implemented the StEOP (Studieneingangs- und Orientierungsphase), which was developed to give first-year students an overview of their studies and to avoid mismatches between university majors and students. (See Yoshimitsu, 2014, for details.) In March 2015, the first evaluation of StEOP was published. In the current paper, the results of the evaluation, especially from the perspective of students, are introduced. It was found that 38% of the students regard the StEOP as a major burden, and 39% consider it to be a waste of time. But at the same time, it is a fact that there are very small numbers of students who have failed the StEOP tests and therefore cannot continue to study at universities. This situation has brought about another problem: the so-called “No-Show Students," who matriculate, but attend no examinations.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は広島大学総合科学部教養教育開発研究プロジェクトによる研究成果の一部である。
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39678
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 181
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 19, p. 181-193, 発行日 2016-03-01
旧ID 39678
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:31:17.829901
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3