ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 18号

英語初級レベル学習者のためのポッドキャスト開発

https://doi.org/10.15027/36843
https://doi.org/10.15027/36843
1bc72516-b93d-4588-9404-fa1f1a520e2b
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_18_229.pdf h-gaikokugokenkyu_18_229.pdf (302.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Developing English Podcasts to Help Lower-level Students
言語 en
タイトル
タイトル 英語初級レベル学習者のためのポッドキャスト開発
言語 ja
作成者 Lauer, Joe

× Lauer, Joe

en Lauer, Joe

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 学生の英語能力向上を図るため,この約15年間で多くのポッドキャストが作成された。オーディオとビデオファイルは,通常無料でダウンロードが可能であり,学習者はいつでもどこでも使用することができる。しかし,ほとんどの英語学習用ポッドキャストは中級と上級の視聴者を対象としている。   本研究は,まず広島大学で最近作成された英語初級レベル学習者用ポッドキャストを紹介する。このポッドキャストの特徴は,シャドーイングを導入していることである。シャドーイングとは,学習者に英語を聴かせ,学習者が直ぐに復唱する学習法のことである。本論文では,これまでのシャドーイングの効果に関する研究をまとめた。また,広島大学が制作・配信している5種類のポッドキャストの人気度に関して,大学一年生を対象とした調査を行った。その結果,簡単で,日本語による多くの解説があるシャドーイングを取り入れたポッドキャストがより好まれることが明らかとなった。
言語 ja
内容記述
内容記述 During the last 15 years, a lot of podcasts have been made to help students improve their English skills. These sound and video files, mostly available free of charge at iTunes Store, can be downloaded into smart phones and computers, where they can be listened to at any time and any place. Unfortunately, most of the podcasts are aimed at intermediate- and higher-level English learners.   This paper describes a new set of podcast materials designed at Hiroshima University for lower-level English students. The most interesting characteristic of the materials is that they utilize “shadowing." Shadowing is a technique for learning English in which students repeat utterances immediately after they hear them. The effectiveness and popularity of shadowing drills in Japan is described in this paper. Also, a survey was conducted to determine which type of podcasts university freshmen like. It was found that most freshmen preferred simpler podcast materials, containing Japanese support and shadowing exercises.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36843
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 229
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 18, p. 229-237, 発行日 2015-03-01
旧ID 36843
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:29:13.649633
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3