ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 18号

携帯端末を用いたペーパーレスな授業実践 : その利点と注意点

https://doi.org/10.15027/36839
https://doi.org/10.15027/36839
99633747-e5a0-4ebc-9220-3b64fd5c4257
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_18_165.pdf h-gaikokugokenkyu_18_165.pdf (349.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Going Paperless in the Classroom with Mobile Devices : Pitfalls and Benefits
言語 en
タイトル
タイトル 携帯端末を用いたペーパーレスな授業実践 : その利点と注意点
言語 ja
作成者 Selwood, Jaime

× Selwood, Jaime

en Selwood, Jaime

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 スマートフォンの普及に伴い,日本の大学における英語教育や英語学習での,携帯端末やデジタル化された教材の影響は増していると言える。英語教育の現場では,教員がデジタル化された教材を授業に取り入れることが容易となり,授業のデザインや運営にも変化が見られるようになった。英語の授業で観察される劇的な変化の一つは,学生の間でのスマートフォンの高い普及率のために,かつては禁止されていた教室内での携帯端末の使用が,近年では授業でのスマートフォン等の使用を受け入れ,語学教育に活用する流れになったことであろう。   本稿では,筆者がスマートフォンの活用を中心に据えてデザインした半期完結の英語の授業について,2クラス分の実践を踏まえた上で,その利点と問題点について述べる。また,スマートフォンを活用した英語の授業について,広島大学の学生を対象に実施した調査の結果をまとめる。
言語 ja
内容記述
内容記述 Technology continues to influence how English is taught and studied at universities in Japan with smartphones, offering an incredibly convenient way for language instructors to integrate digital technology into the study process. As smartphone technology has developed and ownership has increasingly become more widespread, these developments have altered an instructor’s approach to teaching English. The last few years have seen a dramatic shift away from the traditional approach of excluding mobile-phones from the classrooms as instructors have adapted to incorporate the increasingly high numbers of students who own smartphones. The aim of this paper is to firstly show the advantages and disadvantages of two smartphone centred one-semester English language courses designed and taught by the author. Secondly, the paper will reflect on the results of students’ surveys conducted at Hiroshima University on how students in those smartphonecentred courses felt about their experiences and whether they benefited from such digitally-centric courses.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36839
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 165
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 18, p. 165-177, 発行日 2015-03-01
旧ID 36839
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:28:37.287031
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3