ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 18号

テキストマイニングによる英語授業に関する自由記述回答の内容分析

https://doi.org/10.15027/36831
https://doi.org/10.15027/36831
8719c27d-0e3d-42e5-ab80-8db86640a3cb
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_18_55.pdf h-gaikokugokenkyu_18_55.pdf (817.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル テキストマイニングによる英語授業に関する自由記述回答の内容分析
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of Free Description Data in an English Class Using Text Mining
言語 en
作成者 阪上, 辰也

× 阪上, 辰也

ja 阪上, 辰也

en Sakaue, Tatsuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to investigate students’ reactions to re-presented TED conference presentations. A text mining method was used to analyze the data for this research. Text mining is a way to discover knowledge from text data. It is widely used not only in medicine and finance, but also in the humanities. Free software that allows quantitative analysis of free description responses is available.   In this study, the text data that were collected from the students in an English classroom were analyzed with the “KH Corder" software, which allows processing of the data, calculation of word frequency, extraction of colloquial expressions, and visualization of the data. As a result, the frequencies of particular words such as “time," “remember," “content," and “difficult" were high. This result indicates that the students did not set aside enough time to prepare for the presentation, taking more time for their own research activity than for studying English, and that they had difficulty understanding and keeping up with what the speaker said in a presentation. This means that clear guidance on how to use and learn materials should be provided to students learning languages.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36831
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 55
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 18, p. 55-64, 発行日 2015-03-01
旧ID 36831
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:27:25.012966
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3