ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 17号

リスニング能力向上のためのディクテーションを中心とした授業実践

https://doi.org/10.15027/35485
https://doi.org/10.15027/35485
46de31e9-8814-4745-bc14-6489efc0e0d4
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_17_167.pdf h-gaikokugokenkyu_17_167.pdf (459.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル リスニング能力向上のためのディクテーションを中心とした授業実践
言語 ja
タイトル
タイトル English Dictation Practice for Improving the Ability to Listen to English
言語 en
作成者 阪上, 辰也

× 阪上, 辰也

ja 阪上, 辰也

en Tatsuya, Sakaue

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2014 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to report on dictation practice in the author's classroom. Dictation practice has been widely recognized as an effective classroom activity for improving the ability of listening. In the author's classroom, a web application for dictation practice was used for intermediate-level learners. This was in the form of a website which contained sentences with blanks, which learners listened to. Students continued to work on the dictation task in the classroom. As a result of continuous practice, students' average TOEIC score in the listening section improved. However, students made an effort to improve their language skills with various practices; for example, the students memorized new words and phrases, and listened to podcasts provided by Hiroshima University. Therefore, the interaction of these practices seemed to affect TOEIC scores and language performance.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35485
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 167
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 17, p. 167-172, 発行日 2014-03-01
旧ID 35485
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:25:51.372524
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3