ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 14号

日韓の大学入試におけるドイツ語試験問題

https://doi.org/10.15027/31122
https://doi.org/10.15027/31122
621c5ea5-2253-4fcd-9669-946fb7316eaf
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_14_117.pdf h-gaikokugokenkyu_14_117.pdf (569.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日韓の大学入試におけるドイツ語試験問題
言語 ja
タイトル
タイトル German Tests of University Entrance Examinations in Korea and Japan
言語 en
作成者 吉満, たか子

× 吉満, たか子

ja 吉満, たか子

en Yoshimitsu, Takako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In Korea and Japan, entering university is based largely on the scores that students achieve on entrance examinations. Students applying to universities in Korea take the College Scholastic Ability Test, which is comparable to the National Center Test for University Admissions in Japan. This examination has five sections: Korean Language, Mathematics, English, various elective subjects in the social and physical sciences, and 'Foreign Languages or Chinese Characters and Classics'. For 'Foreign Languages', there are German, French, Spanish, Russian, Chinese, Japanese, and Arabic. The German examination, for example, was taken in 2009 by about 3,500 students in Korea. On the other hand, in Japan only 125 students took the German part of the National Center Test. The reasons are that all students in Korea study English and another foreign language in secondary education, and that a certain number of universities require the foreign language results of the examination. This article reports on the system of college administration and the German section of the College Scholastic Ability Test in Korea. The German test in Korea is analysed by means of comparison with the Japanese National Center Test. The findings show that the Korean test is based on the contents of study at high school, whereas the Japanese test is more difficult, not only in grammar but also in vocabulary. In Japanese high schools, the curriculum for German depends on the teachers and the textbooks, and Center Test administrators give no guidelines for required German vocabulary items. The number of German examinees will not increase until this opaque condition is improved.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31122
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 117
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 14, p. 117-129, 発行日 2011-03-01
旧ID 31122
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:18:57.408975
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3