ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 12号

大人数指導においてWBTを援用した英語教育

https://doi.org/10.15027/30597
https://doi.org/10.15027/30597
845c28de-4a37-4ea2-891a-9cf9f516384b
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_12_169.pdf h-gaikokugokenkyu_12_169.pdf (667.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大人数指導においてWBTを援用した英語教育
言語 ja
タイトル
タイトル English Language Teaching Aided by Web-Based Training in a Large Class
言語 en
作成者 前田, 啓朗

× 前田, 啓朗

ja 前田, 啓朗

en Maeda, Hiroaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2009 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper reports on the practice of English language teaching for first-year university students, with the intention of coordinating classroom teaching and individualized learning. A Web-Based Training (WBT) system is used to overcome two problems: 1) productive skills classes are so large that language activities are often difficult to conduct: 2) receptive skills classes are still larger, such that it is often difficult to confirm each student's progress. Under the condition that the total number of classes cannot be increased, WBT is applied to organize a large class (139 students) for receptive skills instruction, enhancing students' learning opportunities with immediate feedback and confirming their learning progress by logging their responses. Productive skills classes can be smaller (approximately 23 students in each of six classes) by adding two extra classes in place of receptive skills classes that were obviated as described above. Regarding the students' resultant proficiency, TOEIC Bridge tests revealed their progress under this arrangement as reasonably good. Responses to a questionnaire survey confirmed the students' class-related attitudes and enabled their comparison with those of same-year students of other majors or of the same major in the prior year. Results show that this practice is well regarded.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30597
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 169
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 12, p. 169-185, 発行日 2009-03-31
旧ID 30597
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:15:55.038822
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3