ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 11号

日本人高校英語教師のコミュニケーション方略に関する教授実態調査

https://doi.org/10.15027/24577
https://doi.org/10.15027/24577
1d54ca3f-6983-489c-aa34-72ee530f1cc5
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_11_15.pdf h-gaikokugokenkyu_11_15.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本人高校英語教師のコミュニケーション方略に関する教授実態調査
言語 ja
タイトル
タイトル A Survey on Communication Strategy Use and Instruction by Japanese High School English Teachers
言語 en
作成者 達川, 奎三

× 達川, 奎三

ja 達川, 奎三

en Tatsukawa, Keiso

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to survey Japanese senior high school English teachers' awareness of their communication strategy (CS) use in English and also their perceptions of the need for teaching CS use to their students. Using a 5-point Likert scale, the questionnaire items were made based on the CS list of Celce-Murcia, Dörnyei and Thurrell (1995). Each question item has three component factors: (1) how often they use a particular CS as a language user; (2) how important they feel it is to teach it to their students as a language teacher; and (3) whether they teach it to their students explicitly in class. The survey was conducted in February and March of 2007, and 120 high school teachers participated in it. Some of the major findings are: (1) the above three component factors are closely related to one another; (2) explicit CS training is not practiced in class as much as expected. Comments on CS use and instruction made by 39 teachers were also summarized. Lastly three pedagogical suggestions are made to improve the strategic competence of Japanese high school students.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/24577
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 11, p. 15-40, 発行日 2008-03-31
旧ID 24577
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:12:27.567131
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3