ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 9号

日本人英語学習者の語用論的能力の発達過程 : 横断的研究からの発達過程構築の試み

https://doi.org/10.15027/19867
https://doi.org/10.15027/19867
f7b626d6-e70c-4ed6-ae5c-3d27948f785f
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu9_155.pdf h-gaikokugokenkyu9_155.pdf (503.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本人英語学習者の語用論的能力の発達過程 : 横断的研究からの発達過程構築の試み
言語 ja
タイトル
タイトル Pragmatic Development of Japanese EFL Learers: What We can See from the Cross-sectional Studies
言語 en
作成者 田頭, 憲二

× 田頭, 憲二

ja 田頭, 憲二

en Tagashira, Kenji

Search repository
大和, 知史

× 大和, 知史

ja 大和, 知史

en Yamato, Kazuhito

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 830
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Numerous studies have strived to describe the characteristics of pragmatic ability including Japanese EFL / ESL learners. Most of them were cross-sectional studies and described only temporal characteristics of learners' pragmatic competence. Since they were not dealing with learner's pragmatic development, longitudinal studies on pragmatic ability have been called for in the field of Interlanguage Pragmatics Research. However, this trend from cross-sectional to longitudinal studies seems to be a swing of the pendulum --in other words, a dichotomous view. Some researchers do cross-sectional studies and others longitudinal. They have not interrelated or complemented with each other. In this paper, we did not look at these previous studies from the dichotomous viewpoint, but attempted to connect cross-sectional studies with longitudinal studies. First, we reviewed previous cross-sectional studies for Japanese learners and considered them as a hypothetical longitudinal study. From the hypothetical longitudinal study, we established a provisional pragmatic development of Japanese EFL / ESL learners. Secondly, we compared the provisional pragmatic development with the existing pragmatic development (Kasper & Rose, 2002) and showed its validity. Finally, we concluded that the hypothetical pragmatic development proposed in this paper will be a scaffolding to establish the pragmatic development of Japanese learners for further research.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/19867
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 155
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 9, p. 155-164, 発行日 2006-03-31
旧ID 19867
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:09:53.874476
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3