ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 6号

日本の英語学習者における学習方略と学習成果 : 性差を考慮した適性処遇交互作用の観点から

https://doi.org/10.15027/15388
https://doi.org/10.15027/15388
f8753364-5609-46b4-bebf-fb33c3f22849
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu6_81.pdf h-gaikokugokenkyu6_81.pdf (592.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本の英語学習者における学習方略と学習成果 : 性差を考慮した適性処遇交互作用の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル Japanese EFL Learners' Learning Strategy Use and Learning Achievement : Gender Differences and Aptitude Treatment Interaction Theory
言語 en
作成者 前田, 啓朗

× 前田, 啓朗

ja 前田, 啓朗

en Maeda, Hiroaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 830
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study is intended to elucidate gender differences of learning strategy use and learning achievement by Japanese EFL learners. Though much research has addressed the strategy area, few studies have addresed the learners' kinds of strategies and degrees of their use. Especially, gender differences are relatively ignored in research, although they are a socially important factor. Therefore, this research is intented to elucidate general tendencies according to gender and to derive suggestions for instruction from the aspect of Aptitude Interaction Theory. Data were obtained for 1,584 students from 38 high schools. Questions dealt with in this analysis were 36 items. A Otest and items from the STEP test measured learning achievement. Basic statistics are shown for fundamental study. Multi-group Confirmatory Factor Analysis using Structural Equation Modeling is used to examine the models shown in a preceding study, to compare models under several restrictions, and to estimate means of factors and correlations among factors. Data indicated that learning achievement and correlations among strategies and achievement can be interpreted at the same degree between male and female learners. However, only the factor mean (strategy use) differs remarkably: controlling for proficiency female learners use more strategies than male learners do. Pedagogical suggestions regarding this result are stated for classroom instruction in relation to Aptitude Interaction Theory.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/15388
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 6, p. 81-90, 発行日 2003-03-31
旧ID 15388
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:06:37.086201
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3