ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 4号

積極的にコミュニケーションを図ることを支援する教材開発 : Yes/No疑問文に対する応答文に見られるコミュニケーション持続方略

https://doi.org/10.15027/27222
https://doi.org/10.15027/27222
9d98dd34-94b8-466f-9aec-a1867c30573f
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_4_97.pdf h-gaikokugokenkyu_4_97.pdf (551.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 積極的にコミュニケーションを図ることを支援する教材開発 : Yes/No疑問文に対する応答文に見られるコミュニケーション持続方略
言語 ja
タイトル
タイトル Designing Teaching Materials to Facilitate Active Communication : Analysis of Discourse Expansion Strategies in Answers to Yes/No Questions in Senior High School English Textbooks in Japan
言語 en
作成者 深沢, 清治

× 深沢, 清治

ja 深沢, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present article analyzes six senior high school English Oral Communication A textbooks in Japan to examine the availability of models to facilitate active communication. In Communicative Language Teaching, much has been said about the importance of fostering willingness to communicate; however, there has been relatively little discussion about how to put the learner's communicative intention into actual performance and also how to maintain the discourse by expressing ideas. It seems to have been taken for granted that learners can come up with ideas to express themselves once they have obtained basic structural competence. The question I would like to consider here is whether teaching materials offer sufficient models of discourse expansion strategies. Focusing on the answers to Yes/No questions, this paper classifies the kinds of statements or additional information likely to empower learners' discourse expansion strategies.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27222
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 97
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 4, p. 97-106, 発行日 2001-03-31
旧ID 27222
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:05:10.311118
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3