ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 3号

EFL/ESLリーディング教材に表れたdiscourse markerの分析 : 談話構造意識化をねらって

https://doi.org/10.15027/27220
https://doi.org/10.15027/27220
3ba1489d-86eb-4c5f-a4f2-0784bc7cdba6
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_3_11.pdf h-gaikokugokenkyu_3_11.pdf (525.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル EFL/ESLリーディング教材に表れたdiscourse markerの分析 : 談話構造意識化をねらって
言語 ja
タイトル
タイトル An Analysis of Discourse Markers in EFL/ESL Reading Materials : Raising Discourse Awareness
言語 en
作成者 深沢, 清治

× 深沢, 清治

ja 深沢, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present article is an attempt to analyze some currently available EFL/ESL reading materials in terms of their use of discourse markers. Traditional second/foreign language reading has concentrated on the sentence and units smaller than the sentences. But, recent research into SL/FL reading and discourse analysis has empirically proven that text is not a series of independent units; if reading is to be efficient, the structure of longer units such as paragraphs or discourse within text must be understood. In order to facilitate the reading process, we need to prepare students not only to pay attention to the significance of discourse but also to recognize the various devices used to create textual cohesion and more especially the use of reference and linking-words. Among the many devices connecting ideas in a text are discourse markers, which signal the information structure of the discourse. Simple recognition of the inter-or intra-sentential connectors will help learners to understand the development of ideas and propositions in the passage. For these reasons, the present short article aims 1) to study how discourse markers facilitate reading comprehension, 2) to analyze discourse markers used in some intermediate EFL/ESL textbooks, and 3) to explore the implication for reading material design to raise a discourse awareness of EFL learners.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27220
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 3, p. 11-20, 発行日 2000-03-31
旧ID 27220
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:03:49.662763
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3