ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 1号

Research on Foreign Language Teaching in North America : The University of Toronto and Michigan State University

https://doi.org/10.15027/15369
https://doi.org/10.15027/15369
1a93339d-29a9-4f82-9698-28c5519ea6ed
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu1_133.pdf h-gaikokugokenkyu1_133.pdf (571.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Research on Foreign Language Teaching in North America : The University of Toronto and Michigan State University
言語 en
作成者 Lauer, Joe

× Lauer, Joe

en Lauer, Joe

Search repository
Yamada, Jun

× Yamada, Jun

en Yamada, Jun

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 830
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本報告書は,現在,英語教育と第二言語習得の分野で最も高度な研究が行われているトロント大学のオンタリオ教育研究所とミシガン州立大学を対象にした調査研究である。筆者らは,両機関のスタッフに対して面接調査およびアンケート調査を行った。調査内容は,(1)研究分野のバランス・分布,共同プロジェクトの構成,個人研究の内容・評価,研究の一般的アプローチ・特色,関連諸科学との学祭性などの研究条件,(2)大学院レベルの教育内容および教育条件を中心に,多岐にわたっている。また,施設・設備の見学、自己点検にかかわる資料等の収集、および大学院生等への面接調査を実施しており、これらの結果に基づいて、広島大学外国教育研究センターのめざすべき目標と担うべき機能について考察を加えた。
言語 ja
内容記述
内容記述 Both the Modern Language Centre at the University of Toronto's Ontario Institute for Studies in Education (OISE/UT), and the English Language Center at Michigan State University, are acknowledged as being among the best centers for applied linguistics research and education in the world. The Modern Language Centre has published important findings in the areas of second language acquisition, psycholinguistics, sociolinguistics and language curricula. Meanwhile, the English Language Center has contributed to improvements in foreign language teaching practices, in addition to providing successful English programs for non-native speakers. In order to improve the quality of Hiroshima University's new Institute for Foreign Language Research and Education, the writers went on a two-week fact-finding mission to the University of Toronto and Michigan State University in September, 1997. The researchers conducted many hours of interviews with faculty members, videotaped lessons, talked to graduate students and ESL students, and tried to ascertain what aspects of those programs should be adopted by Hiroshima University. The results are reported here.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/15369
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 133
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 1, p. 133-140, 発行日 1998-03-31
旧ID 15369
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:02:49.534849
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3