ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 70号

読み手を裏切らない英作文のための3つの質問

https://doi.org/10.15027/55214
https://doi.org/10.15027/55214
e72c6f5e-0cd3-433e-823c-b430deff3982
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_70_57.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_70_57.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-05-02
タイトル
タイトル 読み手を裏切らない英作文のための3つの質問
言語 ja
タイトル
タイトル Three springboard questions to write a reader-relevant essay
言語 en
作成者 山岡, 大基

× 山岡, 大基

ja 山岡, 大基

en YAMAOKA, Taiki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 本稿では、高校生に対する英語ライティング指導において、3 つの質問すなわち“Why so?"、"Such as?"、“And then?" をきっかけとして1 文ずつ書き進めさせる指導法について報告する。この指導法は、1 文から次の1 文への接続を「読み手の予期(reader expectation)」の観点から説明がつくものにすることを意図している。そうすることによって、書かれた文章に論旨の飛躍がなく、メッセージが間違いなく読み手に伝わるようになる。2023 年度は、この指導法を授業および課外のオンデマンド講座において実践し、その効果を確かめるとともに、この指導法に基づく教材を開発した。
言語 ja
内容記述
内容記述 This paper reports on a teaching strategy which aims to help Japanese English as a Foreign Language (EFL) high school students develop their essays to meet readers’ expectations. The author encouraged his students to write their essays sentence-by-sentence by answering three questions, “Why so?," “Such as?," and “And then?," which are provided as springboards to achieve coherence and reader relevance. This strategy is intended to make the transition from one sentence to another accountable to readers, thus enhancing the communicability of the entire passage. In 2023, the author practiced this strategy in class and in an extracurricular on-demand course to confirm its effectiveness and develop teaching materials based on it.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University High School
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55214
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 57
書誌情報 ja : 中等教育研究紀要
en : Bulletin of theory and practice in secondary education

号 70, p. 57-63, ページ数 7, 発行日 2024-03-31
旧ID 55214
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:59:06.581085
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3