ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 70号

人間とAIの相互補完を目指した「論理・表現Ⅱ」の単元開発 : 「正確さ」と「適切さ」の指導を通して

https://doi.org/10.15027/55212
https://doi.org/10.15027/55212
0ab5a41e-4306-455d-b1cb-a6a3d5495612
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_70_39.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_70_39.pdf (3.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-05-02
タイトル
タイトル 人間とAIの相互補完を目指した「論理・表現Ⅱ」の単元開発 : 「正確さ」と「適切さ」の指導を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Curriculum Development for ‘English Logic and Expression Ⅱ Toward Mutual Complementation between Human and AI: Through Instruction on “Accuracy" and “Appropriacy"
言語 en
作成者 黒木, 陽介

× 黒木, 陽介

ja 黒木, 陽介

en KUROGI, Yosuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 本研究は、「論理・表現Ⅱ」科目において、英語の「正確さ」の指導と「適切さ」の指導を両立するための指導法を開発することを目的とする。「正確さ」の指導に重点が置かれ「適切さ」の指導が不十分であるという筆者の課題を踏まえ、「正確さ」の指導に英文添削AI である“DeepL Write" を活用し、「正確さ」にかかる指導時間の削減を目指した。また1st Writing 後に同テーマのもと相手を変えて2nd Writing を行わせることにより、英文を相手に応じて調整する過程を通じて英文の「適切さ」を指導した。生徒の2種類のプロダクトを比較し、その前後で見られる変化を「適切さ」の観点から分析した。その結果、AI 活用により「適切さ」を効果的に指導できることが示唆された。一方「正確さ」の指導においては、指導法のさらなる質的向上を要することが明らかになった。
言語 ja
内容記述
内容記述 This study aims to develop instructional methods for balancing the teaching of “Accuracy" and “Appropriacy" in the “English Logic and Expression II" lesson. Recognizing the author’s problem of an emphasis on “accuracy" instruction with insufficient focus on “appropriacy," the study leverages the English proofreading AI, “DeepL Write," to reduce the instructional time on “accuracy." Additionally, by conducting a second writing session with a different audience after the first writing session under the same theme, the study guides the “appropriacy" of English writing through the process of adjusting the text based on the audience. The study compares two types of student products and analyzes the changes observed before and after, specifically focusing on “appropriacy." The results suggest that the effective instruction of “appropriacy" can be achieved through the utilization of AI. However, the study also highlights the need for further qualitative improvement in the instructional approach to “accuracy."
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University High School
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55212
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 ja : 中等教育研究紀要
en : Bulletin of theory and practice in secondary education

号 70, p. 39-48, ページ数 10, 発行日 2024-03-31
旧ID 55212
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:58:49.563694
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3