ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 70号

地学基礎における探究的な学習とその評価の実践 : 火成岩を通して地球の活動を考察する

https://doi.org/10.15027/55211
https://doi.org/10.15027/55211
e64cfc96-368b-45ca-bc9f-a47c20565848
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_70_27.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_70_27.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-05-02
タイトル
タイトル 地学基礎における探究的な学習とその評価の実践 : 火成岩を通して地球の活動を考察する
言語 ja
タイトル
タイトル Practical Application of Inquiry-Based Learning and its Assessment in Basic Geoscience: Developing a Study that Infers the Earth's Activity Based on the Characteristics of Igneous Rocks
言語 en
作成者 杉田, 泰一

× 杉田, 泰一

ja 杉田, 泰一

en SUGITA, Taiichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 高等学校地学基礎において実施できる観察実験は限られている。地球領域(地学)が対象とする自然の事物・現象の空間スケールがあまりにも大きいことに加え、時間スケールがあまりにも長大なことにより、校内での実施が困難、授業時間の中に収まりきらない、再現性に欠ける等の課題があるためである。このような課題がある中、教室内で行うことが可能で学習内容の本質に迫る観察実験として、火成岩を通して地球の活動を考察する学習を設定し、「科学的に探究するために必要な資質・能力」を育成することを目指した。本稿では、その学習と評価の計画、実践の結果を報告する。
言語 ja
内容記述
内容記述 Learning basic geoscience in secondary schools can be challenging due to the large spatial and temporal scales of natural objects and phenomena, which limit opportunities for observation and experimentation. Experiments and observations on basic geoscientific topics were planned and carried out for schools. Specifically, students observe igneous rocks, discover their characteristics, and infer the Earth’s activities. Through these learning activities, learners can acquire the qualities and abilities necessary for scientific inquiries. This paper presents the learning and assessment plans implemented in this study and reports the results.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University High School
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55211
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 27
書誌情報 ja : 中等教育研究紀要
en : Bulletin of theory and practice in secondary education

号 70, p. 27-38, ページ数 12, 発行日 2024-03-31
旧ID 55211
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:58:41.003446
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3