ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 70号

図形と方程式の視点から見た複素数を考えることのよさに関する授業実践

https://doi.org/10.15027/55210
https://doi.org/10.15027/55210
a81261b4-f39b-4a69-995e-8e90e2baff1e
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_70_19.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_70_19.pdf (2.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-05-02
タイトル
タイトル 図形と方程式の視点から見た複素数を考えることのよさに関する授業実践
言語 ja
タイトル
タイトル A classroom practice with respect to virtue of considering complex numbers in terms of figures and equations.
言語 en
作成者 近藤, 裕司

× 近藤, 裕司

ja 近藤, 裕司

en KONDO, Yuji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 高等学校2 年生の数学Ⅱで、実数という数体系を拡張し、代数方程式を解くということを目的に複素数が導入される。本稿では図形と方程式の視点から、複素数を考えることのよさを感じさせるために行った課題学習について述べる。その結果、実数の範囲ではできなかったことが複素数を用いることで考えられるようになり、複素数のよさを感じさせることができた。その一方で新たな課題も見えてきたため、その点についても論ずる。
言語 ja
内容記述
内容記述 In the 11th grade of high school, we introduce complex numbers by expanding real numbers to solve algebraic equations. In this paper, we describe problem-solving-learning, conducted to help students realize the virtue of considering complex numbers in terms of figures and equations. Consequently, using complex numbers allows us to deal with topics that do not seem to be very interesting within real numbers. However, we recognize problems concerning this practice; therefore, we also refer to them.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University High School
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55210
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 19
書誌情報 ja : 中等教育研究紀要
en : Bulletin of theory and practice in secondary education

号 70, p. 19-25, ページ数 7, 発行日 2024-03-31
旧ID 55210
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:58:32.411305
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3