ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 69号

語りに着目した読みの深まりに関する考察 : 「空中ブランコ乗りのキキ」(別役実)の場合

https://doi.org/10.15027/53619
https://doi.org/10.15027/53619
ecbbe826-16a8-4359-af0c-1f72cafdfdb9
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_69_3.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_69_3.pdf (2.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-27
タイトル
タイトル 語りに着目した読みの深まりに関する考察 : 「空中ブランコ乗りのキキ」(別役実)の場合
言語 ja
タイトル
タイトル A study on deepening of reading comprehension focusing on narration: The case of Kiki on the Trapeze
言語 en
作成者 村髙, 聡子

× 村髙, 聡子

ja 村髙, 聡子

en MURATAKA, Satoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 本稿では,文学的文章における語り手の語りに着目した読みの深まりについて,学習者は,語り手の語りの働きによって読みが深まることを理解し,且つ,その読みはどのような深まりを見せているのか,中学校第1 学年の教材,物語「空中ブランコ乗りのキキ」(別役実)を取り上げて検証した。結果,学習者の初読の感想と学習を終えての感想の変容及び学習後に生まれた新たな問いより,語り手の語りに着目することで読みが深まったと自覚を持っていることが見取れ,読みの深まり具合の段階と読みの深まりの方向性を示せる可能性を見た。
言語 ja
内容記述
内容記述 This paper examines the depth of reading comprehension that focuses on the narrative in literary texts. Learners understand that their reading comprehension can be deepened and how it can happen through the narrative.― The story Kiki on the Trapeze ― a part of the curriculum for the first year of junior high school,was used for verification.As a result,with the changes in the impressions between the first reading, after the class,and new questions that arose after the class,the learners’ reading comprehension deepened.They became aware of that by focusing on the narration.In addition,we saw the possibility of indicating the degree and direction of deepening of reading comprehension.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University High School
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53619
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 ja : 中等教育研究紀要
en : Bulletin of theory and practice in secondary education

号 69, p. 3-14, ページ数 12, 発行日 2023-03-31
旧ID 53619
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:56:59.036144
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3