Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
『探究ファクター』を用いた複数教科での授業改善 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Applying the "TANKYU Factor" to Improve Teaching in Multiple Subjects |
|
言語 |
en |
作成者 |
井上, 優輝
加藤, 健伍
沓脱, 侑記
黒木, 雄大
番匠谷, 省吾
久松, 功周
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
本研究は,複数教科(国語・社会・数学・理科・英語)の教員によるチームで推進したものである。『探究ファクター』を適用した通常授業教材を開発・実施し,生徒アンケートのテキストマイニングを行うことで,教材開発に関する示唆を得ることができた。また,複数教科の教員による共同研究の進め方について,本実践をもとに検討した。 |
|
言語 |
ja |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study was conducted by a team of teachers of several subjects (Japanese, Social Studies, athematics, Science, and English). We developed teaching plans for regular classes by applying the "TANKYU Factor" and obtained suggestions for developing teaching plans by text mining the student questionnaires. In addition, we discussed how to promote joint research by teachers of multiple subjects based on this practice. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学附属中・高等学校 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/51988 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1349-7782 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12025729 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
41 |
書誌情報 |
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
号 68,
p. 41-49,
発行日 2022-03-31
|
旧ID |
51988 |