ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 65号

地学基礎における地球システム的な見方・考え方の育成

https://doi.org/10.15027/47287
https://doi.org/10.15027/47287
a7dd8561-05c5-4ab9-b272-5d5e64e1cacf
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_65_53.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_65_53.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 地学基礎における地球システム的な見方・考え方の育成
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Curriculum to Train Perspectives and Thinking abaut the Earth
言語 en
作成者 杉田, 泰一

× 杉田, 泰一

ja 杉田, 泰一

en Sugita, Taiichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 地球システムは,地球で起こっている自然の事物・現象を総合的に捉える中核的な概念であり,未来を担う生徒にとって,地球環境の複雑な変化を捉え,持続可能な社会を形成するために習得すべき概念の一つだと考えられる。しかし,日本の理科教育において,地球システムの扱いは十分とは言えない。本稿は,地球システム的な見方・考え方を育成する観点から,高等学校地学基礎のカリキュラムを開発して提案するもので,平成30年告示の新学習指導要領の趣旨に応じたものでもある。本カリキュラムに基づく授業を行うことにより,地球システム的な見方・考え方の育成が可能であることを確認した。
言語 ja
内容記述
内容記述 The Earth system is a core concept that comprehensively captures various natural phenomena occurring on Earth. Students who will be responsible for the future are required to capture the complex changes in the global environment and form a sustainable society that understands this concept. However, science education in Japan does not adequately deal with the Earth system; therefore, I developed a draft curriculum for studying the Earth system as a high school science subject. This curriculum conforms to the learning course objectives published in 2018. By implementing lessons based on this curriculum, students will be able to acquire a variety of perspectives and thinking about the Earth.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,JSPS科研費18H00140の助成を受けて行ったものである。
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47287
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-7782
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12025729
開始ページ
開始ページ 53
書誌情報 中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education

号 65, p. 53-67, 発行日 2019-03-31
旧ID 47287
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:51:20.312613
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3