ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 65号

読書実態から考える読書教育の実践

https://doi.org/10.15027/47283
https://doi.org/10.15027/47283
e2638a43-4198-4500-bae8-78a2554fd132
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_65_13.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_65_13.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 読書実態から考える読書教育の実践
言語 ja
タイトル
タイトル Reading education in actual reading situations
言語 en
作成者 三根, 直美

× 三根, 直美

ja 三根, 直美

en Mine, Naomi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本稿では,全国実施の「学校読書調査」と勤務校での中学一年生対象の「読書実態に関するアンケート」の結果,学校図書館の貸出状況を踏まえ,その問題点として①自分の好きな傾向の本しか読まない。②軽い内容の娯楽的なものしか読まない。③不読者=貸出数0の割合が全国平均より高い。④個の読書で,独りよがりの読み方,外に広がる読書ではないの4つを挙げた。読書教育の必要性を学習指導要領や行政の取り組みから確認した後,4つの問題点解決のために読書教育の実践とその効果を紹介した。
言語 ja
内容記述
内容記述 Research into school reading was conducted nationwide and Hiroshima University Junior High School first-grade students were asked “about the reading reality, questioning," and the state of lending in a school library. Four problems were identified: (1) The students only read popular books favored by their peers. (2) Entertaining books with light contents were preferred. (3) The percentage of first-grade students at Hiroshima University Junior High School with zero books borrowed from the school library was higher than the national average. (4) Reading was only pursued by individuals, but did not spread to outside activities. Based on the guidelines for teaching guidelines and administrative efforts, the necessity of reading education was confirmed. The practice of reading education and its effects were introduced to solve these four problems.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47283
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-7782
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12025729
開始ページ
開始ページ 13
書誌情報 中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education

号 65, p. 13-19, 発行日 2019-03-31
旧ID 47283
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:50:43.842536
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3