ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 65号

読みのヴァージョン(4) : 言説創造の現場へ

https://doi.org/10.15027/47282
https://doi.org/10.15027/47282
3767b0ac-2365-46b6-8d81-800201a49d6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_65_3.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_65_3.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 読みのヴァージョン(4) : 言説創造の現場へ
言語 ja
タイトル
タイトル Version (4) of Reading: The site of discourse creation
言語 en
作成者 竹村, 信治

× 竹村, 信治

ja 竹村, 信治

en Takemura, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本稿では,国語科の「読むこと」の授業過程を“パフォーマンス課題-評価"の教育評価過程と捉え,コンピテンシー育成に向けてパフォーマンスの「質」,ひいては認知プロセスの「質」を問う一般評価基準の観点を検討する考察の第4稿である。「読むこと」におけるパフォーマンスの「質」には,“読み"の型(=読み方)が深くかかわっている。ここでは,第1稿でモデル化した“読みのヴァージョン"の第Ⅲヴァージョンを踏まえて,テキスト形成の言語過程における言説創造の現場に接近する“読み"を取り上げ,これにそくした観点試案を提示した。
言語 ja
内容記述
内容記述 This study continues our exploration of the learning processes for types of reading in Japanese classes by assessing performance using educational assessments. The perspective of the Public Assessment Standard was considered to measure the quality of the performance and the process of recognition in improving reading competency. The quality of performance in the reading class, i.e., through “a child’s thoughts and expression" is related to the model or style of reading deeply. In this study, which is based on the third version of reading as modelled into three types in our first study, we examine an approach to the site of discourse creation in the process of text formation. A tentative plan is proposed for improving the learning process of reading from an assessment perspective in accordance with this version of a reading hierarchy.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47282
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-7782
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12025729
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education

号 65, p. 3-12, 発行日 2019-03-31
旧ID 47282
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:50:35.630840
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3