WEKO3
アイテム
読みのヴァージョン(4) : 言説創造の現場へ
https://doi.org/10.15027/47282
https://doi.org/10.15027/472823767b0ac-2365-46b6-8d81-800201a49d6f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 読みのヴァージョン(4) : 言説創造の現場へ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Version (4) of Reading: The site of discourse creation | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
竹村, 信治
× 竹村, 信治
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | 本稿では,国語科の「読むこと」の授業過程を“パフォーマンス課題-評価"の教育評価過程と捉え,コンピテンシー育成に向けてパフォーマンスの「質」,ひいては認知プロセスの「質」を問う一般評価基準の観点を検討する考察の第4稿である。「読むこと」におけるパフォーマンスの「質」には,“読み"の型(=読み方)が深くかかわっている。ここでは,第1稿でモデル化した“読みのヴァージョン"の第Ⅲヴァージョンを踏まえて,テキスト形成の言語過程における言説創造の現場に接近する“読み"を取り上げ,これにそくした観点試案を提示した。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study continues our exploration of the learning processes for types of reading in Japanese classes by assessing performance using educational assessments. The perspective of the Public Assessment Standard was considered to measure the quality of the performance and the process of recognition in improving reading competency. The quality of performance in the reading class, i.e., through “a child’s thoughts and expression" is related to the model or style of reading deeply. In this study, which is based on the third version of reading as modelled into three types in our first study, we examine an approach to the site of discourse creation in the process of text formation. A tentative plan is proposed for improving the learning process of reading from an assessment perspective in accordance with this version of a reading hierarchy. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学附属中・高等学校 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/47282 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1349-7782 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12025729 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 3 | |||||||||
書誌情報 |
中等教育研究紀要 Bulletin of theory and practice in secondary education 号 65, p. 3-12, 発行日 2019-03-31 |
|||||||||
旧ID | 47282 |