ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 63号

中学1年生による小学校英語活動に対するとらえ方について : 書く活動の有無と開始学年による意識の違いについて

https://doi.org/10.15027/42759
https://doi.org/10.15027/42759
d671340c-5ad1-411c-8f0f-0c19d36f074f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_63_61.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_63_61.pdf (1.9 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学1年生による小学校英語活動に対するとらえ方について : 書く活動の有無と開始学年による意識の違いについて
言語 ja
タイトル
タイトル Awareness of Japanese 7th Graders Engaged in English Activities in Primary School: Differences in Students’ Awareness Depending on Experiences of Writing Activities or Length of Learning
言語 en
作成者 石原, 義文

× 石原, 義文

ja 石原, 義文

en Ishihara, Yoshifumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本研究では中学1 年生が小学校で経験した英語活動をどのように認識しているか,さらにはそれが中学校での英語の授業にどのように活かされていると感じているかを調査したものである。特に, 5 年生から英語活動を行った生徒とそれ以前から行った生徒,「簡単な英文を書くこと」を経験した生徒と,書く活動をしなかった生徒との比較を行い,中学校英語に対する影響を報告する。
言語 ja
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to determine how Japanese 7th graders regard learning English in primary schools and the effects of this on learning English in middle schools. More specifically, we aim to examine how the experiences of writing activities and the length of learning English in primary schools influence students’ later study of English. The 7th graders in this study have positive views on learning English at primary school and keep motivated to study English once they enter middle school. However, some students who did not experience any writing activities while at primary school now consider that learning English at primary school is of little use for English lessons at middle school.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42759
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-7782
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12025729
開始ページ
開始ページ 61
書誌情報 中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education

号 63, p. 61-66, 発行日 2017-03-31
旧ID 42759
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:48:12.311763
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3