ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 63号

高等学校数学における放物線の指導に関する考察

https://doi.org/10.15027/42756
https://doi.org/10.15027/42756
51f20dcc-a3a8-4aef-b488-24973b10017a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_63_39.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_63_39.pdf (3.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等学校数学における放物線の指導に関する考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Teaching of Parabolas in High School Mathematics
言語 en
作成者 井上, 芳文

× 井上, 芳文

ja 井上, 芳文

en Inoue, Yoshifumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims to examine the possibility of the teaching definition and geometric property of the parabola in mathematics II. In this report, I recommend teaching materials for the parabola and describe the practice of mathematical lessons using such resources. I was able to further students’ understanding about the geometric property of the parabola via numerous mathematical activities. Furthermore, I promoted a variety of viewpoints regarding the parabola by working on a new problem derived from the solution to original problem. However, some difficulties were encountered, including the setting of coordinates when students searched the property of the figure using an equation.
言語 en
内容記述
内容記述 本研究は,高等学校の数学Ⅱにおける,放物線の定義と図形的な性質に関する学習指導の可能性を検討することを目的としている。そこで本稿では,数学Ⅱにおいて扱うことができる放物線に関するいくつかの問題について考察し,放物線の図形的な定義の理解に結びつけることのできる教材を利用した授業実践に関して報告する。授業においては,数学的活動を基盤とした展開の中にグループによる情報共有の場面を適切に位置づけ,協働的に課題を解決することによって,放物線の図形的な性質について理解を深めることができた。また,そこから派生する新たな問題に取り組むことによって,放物線に対する多様な見方を促すことができた。その一方で, 図形の性質を方程式を用いて探究する際の座標の設定など,いくつかの困難性も明らかとなった。
言語 ja
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42756
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-7782
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12025729
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education

号 63, p. 39-46, 発行日 2017-03-31
旧ID 42756
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:47:48.465415
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3