WEKO3
アイテム
聞き手を意識する返歌創作の授業
https://doi.org/10.15027/42753
https://doi.org/10.15027/4275377cd18ef-d8e7-4297-bc2e-15f56d5fd714
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 聞き手を意識する返歌創作の授業 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Creative Lessons in Tanka: Being Conscious of Listeners | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
古田, 尚行
× 古田, 尚行
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | 本稿では従来行われている短歌学習の2 つの流れ,即ち鑑賞型の学習と創作型の学習とを発展させて融合することを狙いとした実践である。その際に短歌に対する返歌のグループ創作の活動をすること,そしてTEDTalks 等を視聴することで表現についての評価規準を学習者自身が作り,それらをクラスで共有化してプレゼンテーションをして相互評価を行う単元を設定した。 結論として,聞き手への意識は重要であるという認識は培われたが,実際にその認識を活かしていくことには課題が残った。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This paper describes efforts to develop and fuse two streams of traditional tanka learning, that is, viewing-type learning and creative-type learning. Students were assigned into groups and asked to modify songs into tanka songs. Students were then asked to develop a set of evaluation criteria by watching, for example, TEDTalks, then share the songs in class presentations, and to conduct mutual evaluation. In conclusion, while it was recognized that being aware of the listener was important, the problem of how to make use of that recognition remains. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学附属中・高等学校 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/42753 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1349-7782 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12025729 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 11 | |||||||||
書誌情報 |
中等教育研究紀要 Bulletin of theory and practice in secondary education 号 63, p. 11-20, 発行日 2017-03-31 |
|||||||||
旧ID | 42753 |