Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
中学校数学科における協働的問題解決場面 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Collaborative problem solving in mathematics education |
|
言語 |
en |
作成者 |
河嵜, 祐子
天野, 秀樹
植田, 敦三
下村, 哲
松浦, 武人
寺垣内, 政一
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
協働的問題解決 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
特設課題 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
日常課題 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
collaborative problem solving |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
particular problems |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
problems related to natural phenomena in a logical manner |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
本研究の目的は,中学校の数学科において協働的問題解決を生起させる授業の仕かけを探ることである。そのために,特設課題を設定した。この特設課題は,日常課題から必要な既習の数学的知識を組み合わせて,見通しを立てながら挑戦させる課題である。授業実践の結果,協働的問題解決を生起させる有効な課題方法が見出された。 |
|
言語 |
ja |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study was to examine ways to achieve ‘collaborative problem solving’. To that end, we set up practice lessons that dealt with solving particular problems. The problems involved students having to use mathematical knowledge to solve problems related to natural phenomena in a logical manner. In this way, we were able to engage the students in ‘collaborative problem solving’. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学附属東雲中学校 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/39560 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1344-1531 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00307623 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
29 |
書誌情報 |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
巻 47,
p. 29-33,
発行日 2016-03-18
|
旧ID |
39560 |