WEKO3
アイテム
広島市におけるコミュニティ道路の住民評価と今後の課題 <論説>
https://doi.org/10.15027/28761
https://doi.org/10.15027/28761acd36ece-d4ba-4eec-a681-554f8a331698
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 広島市におけるコミュニティ道路の住民評価と今後の課題 <論説> | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Evaluation of community roads by surrounding residents in Hiroshima | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
杉惠, 頼寧
× 杉惠, 頼寧
× 柿田, 慎二
× 藤原, 章正
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 680 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | 本研究は1983年以降広島市で建設された5個所のコミュニティ道路の事後評価をアンケート調査を通じて行い、今後の拡充のための必要な情報を入手しようとするものである。その結果、既存のコミュニティ道路の評価はそれぞれの地区で異なるが、全体として周辺住民に好意的に受け入れられていることがわかった。しかし、新しく自分の家の周辺にコミュニティ道路を設けることに対しては、既存のコミュニティ道路ほど賛同が得られないことがわかった。その理由はそれぞれの地区の事情によるものと考えられる。この度新しく建設されたコミュニティ道路に隣接する小学校の生徒に対しても同様なアンケート調査を行うと、小学生も大人と同様にコミュニティ道路を高く評価していることがわかった。この道路の事前事後の車の速度を比較すると、速度低減の効果も大きいことも実証された。 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This paper aims to evaluate community roads which have been completed since 1983 in Hiroshima and to obtain necessary information for the purpose of developing more community roads. As a result, all of them are favored by the majority of surrounding residents even though the extent of evaluation is different by each road, but further development of the roads in front of their houses is less favored than that of existing roads. The reason seems to be depending on the special situation of each residential area. We can find similar evaluations for the road by school children in an elementary school adjoining their new community road who were specially participated in our survey. It is also confirmed that community road is effective in reducing traffic speed based on a pre and post traffic survey. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学経済学部附属地域経済研究センター | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/28761 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN10175890 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 19 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
地域経済研究 The Bulletin of the Center for Research on Regional Economic Systems, the Graduate School of Social Science, Hiroshima University 号 10, p. 19-27, 発行日 1999-03-31 |
|||||||||||||||||
旧ID | 28761 |