ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 55集

「ミクロ→マクロ」に関する方法論的検討

https://doi.org/10.15027/53923
https://doi.org/10.15027/53923
d975ee4c-6106-4ce6-9e7b-210a86170557
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_55_73.pdf DaigakuRonshu_55_73.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-25
タイトル
タイトル 「ミクロ→マクロ」に関する方法論的検討
言語 ja
タイトル
タイトル A Methodological Examination of Micro to Macro
言語 en
作成者 康, 凱翔

× 康, 凱翔

ja 康, 凱翔

en KANG, Kaixiang

Search repository
樊, 怡舟

× 樊, 怡舟

ja 樊, 怡舟

en FAN, Yizhou

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 en
権利情報 Copyright (c) 2023 by Author
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the field of higher education, there are many studies that seek to contribute to policy and practice. In this pursuit, research in higher education studies tends to have both micro and macro aspects. However, the relationship between micro behavior and macro phenomena is not self-evident, and conventional research shows methodological shortcomings. This research focuses on how the micro foundations of macro issues can be identified from a methodological perspective, and examines the limitations, possibilities, and suitability of the simulation approach, especially agent-based model (ABM) for higher education research. First, this paper will re-frame the discussion on the formulation of micro-macro mechanisms in the real world and organize it from the methodological viewpoint of how to quantitatively describe the mechanisms and contradictions contained in the “micro to macro" process. In section two, we will organize the development of the debate on the micro-macro issue and the points of contention from the viewpoint of social science methodology. Section three focuses on the process by which the concept of concrete macro is constructed and analyzes the difficulties in quantitative descriptions of “micro to macro". Based on these discussions, section four focuses on the research methods utilized in “micro to macro" analysis and presents the applicability and problems of Agent Based Model (ABM).
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53923
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 科学技術振興機構
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-19H00621/
研究課題番号 JPMJSP2132
研究課題名 次世代研究者挑戦的研究プログラム
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Science and Technology Agency
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-22K18591/
研究課題番号 19H00621
研究課題名 次世代研究者挑戦的研究プログラム
言語 ja
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-22K18627/
研究課題番号 22K18591
研究課題名 知のオープン化時代の大学・科学相関システムの再構築
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-19H00619/
研究課題番号 22K18627
研究課題名 知のオープン化時代の大学・科学相関システムの再構築
言語 ja
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-20H01643/
研究課題番号 19H00619
研究課題名 社会科学の計量分析再考:“説明"の評価と解釈に関する数理的開発と検証
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-18K18651/
研究課題番号 20H01643
研究課題名 社会科学の計量分析再考:“説明"の評価と解釈に関する数理的開発と検証
言語 ja
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号 18K18651
研究課題名 COVID-19 の影響下での、英語力向上とコンピテンシーの相関/因果関係分析
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 COVID-19 の影響下での、英語力向上とコンピテンシーの相関/因果関係分析
言語 ja
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題名 社会的能力の特定化とその育成適正期および教育効果の検証
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 社会的能力の特定化とその育成適正期および教育効果の検証
言語 ja
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題名 EBPMの批判的検討を通じた高等教育政策・研究の高度化とEIPMへの展開可能性
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 EBPMの批判的検討を通じた高等教育政策・研究の高度化とEIPMへの展開可能性
言語 ja
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題名 多様な使命と目的を同時最適化する卓越した大学モデルの探索
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 多様な使命と目的を同時最適化する卓越した大学モデルの探索
言語 ja
開始ページ
開始ページ 73
書誌情報 ja : 大学論集
en : Daigaku ronshu: Research in higher education

号 55, p. 73-91, ページ数 18, 発行日 2023-03
見出し
大見出し 論考
言語 ja
見出し
大見出し ARTICLES
言語 en
旧ID 53923
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 03:05:14.416070
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3