ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 54集

学際学部での教育経験が教員のアカデミックアイデンティティに与える影響 : 内外の研究事例から

https://doi.org/10.15027/52410
https://doi.org/10.15027/52410
da49ab22-0fb3-43fb-b8c7-9eb7baf8d98a
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_54_137.pdf DaigakuRonshu_54_137.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学際学部での教育経験が教員のアカデミックアイデンティティに与える影響 : 内外の研究事例から
言語 ja
タイトル
タイトル Impact of Interdisciplinary Faculty Educational Experience on Faculty’s Academic Identity: From Domestic and Foreign Research Cases
言語 en
作成者 砂田, 寛雅

× 砂田, 寛雅

ja 砂田, 寛雅

en SUNADA, Hiromasa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 by Author
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The concern of this paper is to consider domestic and foreign research cases in order to question the impact of educational experience in interdisciplinary faculties on the academic identity of faculty members. In recent years, new interdisciplinary faculties have been established at Japanese universities due to teaching and learning research and socio-political influence. Teachers’ academic identities are transformed through interacting with individuals and disciplinary groups (or a department) relationship with differing social contexts (Kreber, 2010). How will faculty members who are placed in an interdisciplinary faculty that integrates multiple disciplines, that are not based on traditional disciplines, be affected in relation to the faculty? In order to answer this question, it is necessary to consider what has been researched and clarified regarding the characteristics of interdisciplinary faculties, the conflicts and experiences of faculty members, based on previous research. In this paper, we have organized and examined previous research on faculty members’ academic identity and socialization. As a result, it was suggested that the faculty members of the interdisciplinary faculty have more problems in their educational activities than the faculty members of the traditional faculty. On the other hand, it was also suggested that there is a mature transition period from academic socialization to interdisciplinary socialization, in which the conflicts that arise are overcome through the accumulation of educational experience with important communities. Future research should explore the situation and the factors of the transition.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿の推進に際し,以下の資金の提供を受けた。 JSPS 科研費19H00160(奨励研究)「理論と実践を融合するカリキュラムにおける学生の学習の変化」(研究代表者:砂田寛雅)
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52410
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 137
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 54, p. 137-152, 発行日 2022-03
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し NOTES
言語 en
旧ID 52410
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 03:03:54.271348
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3