ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 50集

大学教育の成果をめぐるアプローチの多元性 : 卒業生調査による満足度とキャリアの非一貫性に着目して

https://doi.org/10.15027/45677
https://doi.org/10.15027/45677
9021f196-0492-4a9c-90c0-ade0c9a1ab7e
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_50_239.pdf DaigakuRonshu_50_239.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学教育の成果をめぐるアプローチの多元性 : 卒業生調査による満足度とキャリアの非一貫性に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Pluralism of Approaches over the Relevance of University Education: Focusing on Inconsistency between Graduate Satisfaction Levels and their Careers in Graduate Surveys
言語 en
作成者 吉本, 圭一

× 吉本, 圭一

ja 吉本, 圭一

en Yoshimoto, Keiichi

Search repository
江藤, 智佐子

× 江藤, 智佐子

ja 江藤, 智佐子

en Eto, Chisato

Search repository
椿, 明美

× 椿, 明美

ja 椿, 明美

en Tsubaki, Akemi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 by Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This research is based on the results of a graduate survey for institutional research activities at several participating universities; it was conducted by the research project of Higher Education and Qualifications at Kyushu University. And it also aims to clarify characteristics and relevance of two outcome indicators, satisfaction levels with their alma mater and their careers, and to develop suggestions about methodology for graduate surveys to analyze the values of university education focusing on inconsistency between two indicators. As results of analysis using two indicators, satisfaction levels with their alma mater and their current jobs, two major finding were obtained. Firstly, satisfaction levels with their alma mater and ones with their current jobs are not in one-to-one correspondence. And the satisfaction levels with alma mater increase depending on traditional education style such as seminars and specialized subjects, but working experience relating their specialties (Work Integrated Learning; WIL) has a great influence on their satisfaction level with their current jobs. Secondly, the inconsistency between them was found in the relationship of their specialty field. This inconsistency shows the necessity of verification considering comprehensively both education and labor market. Also, as a survey method, it is essential that graduates who have experienced some early stage careers should be included in target groups. And for comparison, graduates who have different graduate years from control group should be included because surveys for only person right after graduation have difficulties in considering their satisfaction levels taking into account their future career.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,JSPS科研費(25245077)(23330246)の研究成果の一部である。
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/45677
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 239
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 50, p. 239-254, 発行日 2018-03
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し NOTES
言語 en
旧ID 45677
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:58:07.290280
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3