ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 50集

学修支援を組み込んだ初年次セミナーの意義 : 初年次生のニーズを早期に把握し,移行を支える試み

https://doi.org/10.15027/45670
https://doi.org/10.15027/45670
ca6146d1-bf99-42e3-8a5e-244bdb2e9121
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_50_129.pdf DaigakuRonshu_50_129.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学修支援を組み込んだ初年次セミナーの意義 : 初年次生のニーズを早期に把握し,移行を支える試み
言語 ja
タイトル
タイトル Embedding Learning Assistance into First-Year Seminars to Understand Students’ Needs for a Smooth Transition
言語 en
作成者 加藤, 善子

× 加藤, 善子

ja 加藤, 善子

en Kato, Yoshiko

Search repository
李, 敏

× 李, 敏

ja 李, 敏

en Li, Min

Search repository
古里, 由香里

× 古里, 由香里

ja 古里, 由香里

en Furusato, Yukari

Search repository
加藤, 鉱三

× 加藤, 鉱三

ja 加藤, 鉱三

en Kato, Kozo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 by Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This article demonstrates the benefits of embedding learning assistance into first-year seminars which will collect information from the students to provide assistance that best meets their learning needs in Japan. Whereas American universities already have demographic and academic data on their students from grade school through high school, Japanese institutions are just beginning to collect this data. Data collected from former student surveys help us understand first-year students as a collective body. However, providing certain students with the specific assistance and support they need is still a challenge. To solve this problem, first the weekly journal entries of the students enrolled in the first-year seminar program at Shinshu University over the last four years were analyzed. Students’ needs were discovered and that they consistently change every three to four weeks throughout their first semester. This suggests that proactively providing assistance to meet students’ needs when they need it is a more preferable strategy than waiting for them to fail and ask for assistance voluntarily. Providing students incentives for utilizing assistance programs is also useful. Second, instructors of first-year seminars meet with all students individually to provide writing assistance. This gives instructors a better understanding of their students other challenges which need addressing, then instructors can direct students to appropriate campus resources. Often times students don’t know what their needs are until it’s too late, but this first-year seminar program helps students recognize their needs early and utilize appropriate assistance programs. At the same time, we can collect individual students’ information for institutional research.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,科研費(16K04463)の助成を受けて行われた。
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/45670
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 129
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 50, p. 129-143, 発行日 2018-03
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し NOTES
言語 en
旧ID 45670
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:57:00.796781
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3