ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 49集

FD専門職団体による倫理規定の基礎調査 : PODとSEDAを事例として

https://doi.org/10.15027/42966
https://doi.org/10.15027/42966
ca50f4d6-5095-4afa-9560-755e7e4d649b
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_49_101.pdf DaigakuRonshu_49_101.pdf (643.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル FD専門職団体による倫理規定の基礎調査 : PODとSEDAを事例として
言語 ja
タイトル
タイトル An Initial Investigation of Ethical Principles and Code of Conduct of Professional Organizations for Faculty Development: the Case of SEDA and POD Network
言語 en
作成者 佐藤, 万知

× 佐藤, 万知

ja 佐藤, 万知

en Sato, Machi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 by Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper investigates the role and content of ethical principles and codes of conduct of professional organizations for faculty development with particular focus on the Staff and Educational Development Association in the United Kingdom (SEDA), and the Professional and Organizational Development Network in the United States (POD). Professionalization of staff in faculty development or its equivalent such as educational development and academic development is taking place in many countries like the United States, the United Kingdom, Canada, and Australia. In these countries, there are professional organizations to support practitioners and promotes faculty development. The position of faculty development practitioners is considered as the ‘Third Space Professionals’ (Whitchurch, 2008), which are characterized as having loose boundaries with their responsibilities and shifting professional identities. Then how do the professional organizations such as SEDA and POD support its members with their professional development? According to the studies on professions, it is argued that ethical principles and codes of conduct are critical for professional organizations to constitute and revise when the profession itself undergoes transformation (Nishimura, 2006). Thus, this study examines ethical principles and codes of conduct of SEDA and POD and discusses the following questions: 1) How were they constituted and why? and 2) How is it shared among members?
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,平成26年~29年度科学研究費補助金基盤研究(A)「海外専門家団体との共同開発・共同実施によるグローバルなFDプログラムの開発と実践」(研究代表者:川島啓二)による研究成果の一部である。
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42966
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 101
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 49, p. 101-114, 発行日 2017-03
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し NOTES
言語 en
旧ID 42966
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:54:36.408256
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3