ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 48集

米国高等教育におけるピアプログラムの現状とアセスメントの意義

https://doi.org/10.15027/39952
https://doi.org/10.15027/39952
c2969cc6-8f15-49a0-aee7-898c336379aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_48_129.pdf DaigakuRonshu_48_129.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 米国高等教育におけるピアプログラムの現状とアセスメントの意義
言語 ja
タイトル
タイトル The Context of the Development of Peer Programs and Student Learning Assessment in Higher Education in the United States
言語 en
作成者 安部(小貫), 有紀子

× 安部(小貫), 有紀子

ja 安部(小貫), 有紀子

en Abe-Onuki, Yukiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 by Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study explores of the development process of peer programs and student learning assessment higher education student affairs in the United States. Peer programs are gaining popularity on college campuses. Peer activities began in a resident halls in colonial universities, and organized as resident assistants (RAs) in the 1900’s. And after the 1970s it grew to variety areas in student affairs such as student mentors, student tutors, orientation assistants and peer educators. The student learning and learning outcomes assessment are new challenge for peer programs in the spread of an assessment culture in student affairs. Learning outcomes have become an indispensable element for student assessment cycles. Development learning outcomes on peer programs are achieved through the leadership of professional standards by professional associations. And learning outcomes are characterized by consisting of not only competency as a peer leader like a leadership, community development, communication, but also program management skills. The next tasks of this research are further case studies of peer programs assessment with learning outcomes, for understanding the whole process of a student affairs assessment cycle and holistic student learning outcomes in peer programs. It will be contributory to explore how the shift to a learner-centered higher education through the growing of an assessment culture of student affairs.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費: 30553416 の助成を受けたものである。
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39952
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 129
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 48, p. 129-144, 発行日 2016-03
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し Note
言語 en
旧ID 39952
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:48:48.981589
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3