ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 47集

「教育志向の教員」の再検討 : ボーダーフリー大学教員に着目して <論考>

https://doi.org/10.15027/37314
https://doi.org/10.15027/37314
aefdbcff-bbe1-4336-b2e5-bc145843f6fe
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_47_89.pdf DaigakuRonshu_47_89.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「教育志向の教員」の再検討 : ボーダーフリー大学教員に着目して <論考>
言語 ja
タイトル
タイトル Re-examination of the Teaching-oriented Faculties : Focusing on the Faculties at the Low-prestige Universities <Article>
言語 en
作成者 葛城, 浩一

× 葛城, 浩一

ja 葛城, 浩一

en Kuzuki, Koichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this paper, the teaching-oriented faculty are those who answered either “Primarily in teaching" or “In both, but leaning towards teaching" to the question, “Regarding your own preferences, do your interests lie primarily in teaching or in research?" The questionnaire asked the faculties to decide among four options: “Primarily in teaching;" “In both, but leaning towards teaching;" “In both, but leaning towards research;" and “Primarily in research". This framework has been used in preceding studies about the academic profession. However, it has often been criticized because it takes “teaching" and “research" as a conflict and presupposes a dichotomy between the two.  Analyzing the results of research that asked the scale levels of interests in teaching and research, this paper shows the characteristics of teaching-oriented faculty. The main findings of this paper are:  First, some teaching-oriented faculty have higher interests in teaching than in research, and other faculty categorized in the same group have different interests. They hold a variety of interests in both teaching and research. Second, teaching-oriented faculty tend to have common trends. For example, they devote more working hours to teaching while the working hours spared for research are not so long. Their research productivity is low, along with their low awareness of research activities. Thirdly, the results of the research suggest that the faculties who have high interests in teaching and low interests in research have this tendency remarkably.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は,平成25~27年度科学研究費補助金若手研究(B)「大学大衆化時代におけるアカデミック・プロフェッションのあり方に関する研究」(研究代表者:葛城浩一)による研究成果の一部である。
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/37314
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 89
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 47, p. 89-104, 発行日 2015-03
旧ID 37314
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:46:18.313122
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3