ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 45集

オックスフォード大学の学年末考査に関する事例研究 : 何が問われ,どのように採点されているのか <研究ノート>

https://doi.org/10.15027/36545
https://doi.org/10.15027/36545
38aeb8e5-36f1-4323-9f37-6f08d6c2b98d
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_45_143.pdf DaigakuRonshu_45_143.pdf (812.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル オックスフォード大学の学年末考査に関する事例研究 : 何が問われ,どのように採点されているのか <研究ノート>
言語 ja
タイトル
タイトル A Case Study of Examinations at the University of Oxford : What types of questions are asked in examinations and how are they marked? <Note>
言語 en
作成者 田中, 正弘

× 田中, 正弘

ja 田中, 正弘

en Tanaka, Masahiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2014 Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to describe a case study regarding honours degree examinations at the University of Oxford. Primary sources that were collected from Oxford are used to analyze what types of questions are asked in the examinations and how they are marked.  Honours degree examinations in English universities, including Oxford, commonly request students to select only three questions from those presented, and answer them appropriately. These types of examinations do not require students to memorize all contexts of the class, rather it is more of the deep understanding of a portion of the contexts. Assessment standards generally require students to show their accurate knowledge or memory concerning the topics in certain examinations. Nevertheless, the students do not have to select a topic with which they may have problems understanding or may have forgotten. What the students have to do is answer only three questions about which they feel most confident.   The Oxford style of learning trains students to discuss academically. It concentrates on frequent reading, writing, and discussing various topics. In particular, the tutorial system of Oxford demands that students become proficient in explaining their own viewpoints against counterarguments from their supervisor. This system directly assists students in preparing for examinations.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は,頭脳循環を活性化する若手研究者海外派遣プログラム「知識社会を先導する大学知の考究 : 新時代の高等教育の展開と人材育成」(代表校:広島大学高等教育研究開発センター),および科学研究費,若手研究(B)「学生の学習到達度を適切に評価する自律的な内部質保証制度の構築 : イギリスを参考に」(研究代表者:田中正弘,研究課題番号:23730721)の助成を受けて,研究を実施した成果の一つである。
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36545
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 143
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 45, p. 143-158, 発行日 2014-03
旧ID 36545
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:38:53.704966
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3