ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 45集

ブータンにおける大学入学者選抜に関する一考察 : 選抜の制度的枠組みと実態 <論考>

https://doi.org/10.15027/36539
https://doi.org/10.15027/36539
0a93dfa3-28cf-4460-93bc-4f9768b88799
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_45_49.pdf DaigakuRonshu_45_49.pdf (475.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ブータンにおける大学入学者選抜に関する一考察 : 選抜の制度的枠組みと実態 <論考>
言語 ja
タイトル
タイトル The University Admission System in Bhutan <Article>
言語 en
作成者 南部, 広孝

× 南部, 広孝

ja 南部, 広孝

en Nanbu, Hirotaka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2014 Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The Kingdom of Bhutan, located in South Asia, four decades ago adopted “Gross National Happiness (GNH)" as the principle of nation building. It has started building a “modern nation" and has strengthened links with global networks, especially since the end of the 20th century. In this process, priority has been given to the expansion of tertiary education by establishing the Royal University of Bhutan in 2003; approving the University to admit self-finance students; and approving building a private college as an affiliated college of the University. The purpose of this article is to clarify the framework of the university admission system in Bhutan and to analyze the actual results of selection under this system in the changing social circumstances.   Bhutan has a national examination system, including examinations for classes six, eight, ten, and twelve. The examination for class twelve is now conducted by the Bhutan Council for School Examinations and Assessment. Admission of students to the University is generally based on the results of the examination for class twelve. All programs in the colleges have their own special admission requirements on the basis of common minimum requirements set by the University. Analysis of the 2013 admission selection reveals that the male-female ratio of selected students; the ratio of new graduates from higher secondary schools to selected students; and a range of examination results vary between colleges, and that all of 48 higher secondary schools have produced many or some selected students, while the graduates from only 10 higher secondary schools have occupied over 50% of all selected students.
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36539
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 49
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 45, p. 49-63, 発行日 2014-03
旧ID 36539
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:38:03.268157
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3