ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 44集

ボーダーフリー大学教員の大学教授職に対する認識(3) : 教育と研究の両立の困難さに着目して <論考>

https://doi.org/10.15027/36513
https://doi.org/10.15027/36513
3de1b319-ba3d-48c6-a4ce-b6b5abdadc64
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_44_115.pdf DaigakuRonshu_44_115.pdf (426.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ボーダーフリー大学教員の大学教授職に対する認識(3) : 教育と研究の両立の困難さに着目して <論考>
言語 ja
タイトル
タイトル Faculty Affiliated with Low-prestige Universities (3) : difficulties of balancing teaching and research <Article>
言語 en
作成者 葛城, 浩一

× 葛城, 浩一

ja 葛城, 浩一

en Kuzuki, Koichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2013 Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper examined the factors affecting the success of instructors at low-prestige universities in balancing their teaching and research responsibilities, and found the following.   First, almost half of the instructors reported experiencing difficulty in striking a balance between teaching and research, with over twenty percent of them reporting considerable difficulty. However, it was not only the teachers at the low-prestige universities who reported such difficulties.   Second, instructors reporting those difficulties tended to be younger, have less time for research, identify a substantive gap between their educational activities and research topics, and teach a greater percentage of classes at the bachelor level.   Third, the multiple linear regression analysis found that the situation was affected by whether the teachers were oriented more to teaching or to research. For the research-oriented teachers, the opportunity to secure time for research during the semester is absolutely critical to whether they feel that they can balance teaching and research.   The findings of this paper suggest that for research-oriented teachers at low-prestige universities, the inability to secure time for research is a key obstacle to balancing teaching and research.
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36513
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 115
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 44, p. 115-130, 発行日 2013-03
旧ID 36513
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:34:25.505078
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3