ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 43集

大学での知識の生産・整理・伝達に関する研究 : 日本における研究動向のレビュー <論考>

https://doi.org/10.15027/33157
https://doi.org/10.15027/33157
2e49b571-feca-4200-8382-ff9459f962a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_43_239.pdf DaigakuRonshu_43_239.pdf (506.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学での知識の生産・整理・伝達に関する研究 : 日本における研究動向のレビュー <論考>
言語 ja
タイトル
タイトル Studies on Acquisition, Order, and Transmission of Knowledge in Universities : Review of studies on knowledge activities in Japan <ARTICLES>
言語 en
作成者 原田, 健太郎

× 原田, 健太郎

ja 原田, 健太郎

en Harada, Kentaro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2012 Author(s)
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 For a long time, it has been said that the sociology of science plays an important role in the sociology of education, but not enough has been done to integrate these fields (the sociology of science and the sociology of education) in Japan to date (Arimoto, 1991; Arimoto, 2003). Therefore the purpose of this article is to review the literature of the "sociology of science"-based approach within the sociology of education, and to clarify the research task of the "sociology of science"-based approach within the sociology of education. Within sociology of education, pioneer studies written by those with a "sociology of science"-based approach, were studies of nepotism in Japanese universities (gakubatsu kenkyu). Later, some studies tried to integrate the sociology of science with the sociology of education. These studies dealt with theories and methodologies in the sociology of science: for example, scientific productivity, the Matthew effect, consensus, and citation analysis. Universities have two missions - research and teaching. In research, the academic profession acquires knowledge. In teaching, the academic profession transmits knowledge. So far, many studies in the "sociology of science"-based approach have only examined knowledge associated with research. However, the knowledge associated with teaching has not been fully analyzed. Henceforth, the study of knowledge in teaching should also be important to the "sociology of science"-based approach.
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33157
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 239
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 43, p. 239-254, 発行日 2012-03
旧ID 33157
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:32:03.362407
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3