Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
発達障害に関する理解と認識 : 大学生意識調査 <原著> |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Knowledge and appreciation of developmental disorder : a survey of university students <Original Articles> |
|
言語 |
en |
作成者 |
岡本, 百合
三宅, 典恵
仙谷, 倫子
矢式, 寿子
内野, 悌司
磯部, 典子
栗田, 智未
小島, 奈々恵
二本松, 美里
松山, まり子
石原, 令子
杉原, 美由紀
古本, 直子
國廣, 加奈美
高橋, 涼子
河内, 桂子
山手, 紫緒
横崎, 恭之
日山, 亨
山脇, 成人
吉原, 正治
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2012 「総合保健科学 : 広島大学保健管理センター研究論文集」編集委員会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
pervasive developmental disorder |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
university students |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
appreciation |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
490 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
Recently, students with pervasive developmental disorder (PDD) / Asperger's syndrome / high functioning autism increase in campus mental health. It is important for students to understand about them. We examined students in knowledge and appreciation about Developmental Disorder using questionnaire. Students who answered "I know about Developmental Disorder" were 119 (29.9%). Most students knew about Developmental Disorder through TV (46.5%), but many students had little knowledge about Developmental Disorder. So there is need for edification about PDD / Asperger's syndrome / high functioning autism. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学保健管理センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/32557 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0911-3231 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10168261 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
1 |
書誌情報 |
総合保健科学
Bulletin of general health research, Hiroshima University Health Service Center
巻 28,
p. 1-8,
発行日 2012-03-31
|
旧ID |
32557 |