Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
大学における障害のある学生のための情報支援の方法とその課題 : 広島大学の事例 <研究報告> |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Study of informational support for students with disability in higher education : the Case of Hiroshima University <Brief Report> |
|
言語 |
en |
作成者 |
山本, 幹雄
岡田, 菜穂子
佐野(藤田), 眞理子
吉原, 正治
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
students with disability |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ICT |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Information support |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
accessibility |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
higher education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
490 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
In recent years, ways of providing informational support for students with disabilities in universities have become important topics from the point of view of classroom accessibility. In universities, with advanced educational content, it is not easy to secure the services of the optimal support persons such as Note Takers and Braille transcribers, and the actual situation is that there are gaps in the contents of support among universities. In this paper, the case of informational support in Hiroshima University is reported, issues in informational support are reviewed and the methodology of sustainable informational support is discussed. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学保健管理センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/32555 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0911-3231 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10168261 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
81 |
書誌情報 |
総合保健科学
Bulletin of general health research, Hiroshima University Health Service Center
巻 27,
p. 81-89,
発行日 2011-03-31
|
旧ID |
32555 |